داود غفارزادگان: جامعه صداهای متفاوت را باید تحمل کند

داود غفارزادگان با بیان این‌که ادبیات تبلیغ‌کننده و مدیرپسند نیست، تاکید کرد که ادبیات صدای بخشی از مردم است و نویسنده باید بتواند از طریق آن حرفش را بزند، در حالی‌که الان این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود غفارزادگان، یکی از چهره‌های داستان‌نویسی پس از انقلاب ایران به شمار می‌آید و توانایی قلم او در نوشتن داستان کوتاه زمینه ساز شهرتش شده است.

این نویسنده که به تازگی مجموعه داستان‌های کوتاهش را تحت عنوان «کابوس خانه» راهی بازار کتاب کرده است، درباره وضعیت امروز ادبیات در ایران گفت: «ادبیات را باید در حیطه خودش دید، ادبیات تبلیغ کننده و مدیر پسند نیست، یک امر مستقل است و صدای بخشی از مردم است. وقتی نویسنده نتواند حرفش را بزند، نویسنده‌نما جای او را می‌گیرد و خیلی هم خوب بلد است که چگونه مردم را با خود همراه کند. مانند اقبال بیشتر عموم مردم به یک فیلم هندی تا یک اثر هنری.»

غفارزادگان با بیان اینکه مسوولان نگاه درستی به مقوله فرهنگ نداشته‌اند، افزود: «ما همانند سایر حوزه‌های دیگر در فرهنگ هم دل‌مان برای خودمان نسوخت، نگاه کنید که ما از حافظ و سعدی به کجا رسیدیم؟ جامعه نیازمند این است که صداهای مختلف را تحمل کند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این اتفاق رخ نمی‌دهد.»

او با تاکید بر اینکه تا زمانی‌که دلمان برای فرهنگ نسوزد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، بیان کرد: «فرهنگ مقوله بسیار مهمی است و اصلا نمی‌توان با آن شوخی کرد بلکه باید خیلی اصولی و دقیق آن را پرورش داد و از آن بهره برد، مسئله‌ای که امروز کاملا فراموش شده است.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =