خبرگزاری صدا و سیما نوشت: در پی کنفرانس خبری مشترک ترامپ با پوتین و اظهارات جنجال برانگیز وی درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، دو مقام ارشد دولت ترامپ اعلام کردند از سمت خود استعفا می‌کنند.

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر نوشت: این دو مقام ارشد عبارتند از: کریستوفر ری رئیس اف بی آی و دان کوتس رئیس اطلاعات ملی که این هفته در نشست امنیتی آسپن این موضوع را اعلا کردند.

این تصمیم پس از کنفرانس خبری ترامپ با پوتین در فنلاند اعلام شده است.

این دو مقام عالی رتبه دولت ترامپ در فاصله بیست و چهار ساعت از هم اعلام کردند تصمیم دارند از سمت‌های خود استعفا کنند. ابتدا کریستوفر ری رئیس اف بی آی و پس از آن دان کوتس رئیس اطلاعات ملی در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی این تصمیمش را اعلام کرد.

هر دوی آن‌ها این تصمیم خود را پس از نشست خبری دوشنبه ترامپ با پوتین در هلسینکی فنلاند اعلام کردند.

ترامپ دوشنبه و پس از نشستی محرمانه و دو ساعته با پوتین درباره ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده است، ابراز تردید کرد.

وی در این کنفرانس خبری به شدت از مخالفانش در حزب دموکرات و اف بی آی انتقاد کرد.

ترامپ گفت که پوتین قویا هرگونه مداخله‌ای را در امور آمریکا رد کرده است. به نظر می‌رسید وی برنامه‌ای را که پوتین پیشنهاد کرده بود پذیرفته است که به تیم رابرت مولر بازرس ویژه که درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می‌کند اجازه دهد با بازرسان روسی برای بازجویی از دوازده فرد روسی که هفته گذشته مولر علیه آن‌ها کیفرخواست درخواست کرده است، همکاری کند.

روز پس از کنفرانس خبری مشترک ترامپ گفت که منظورش را بد گفته است و می‌خواسته بگوید که دلیلی وجود ندارد که روسیه این کار را انجام نداده باشد. وی گفت: "بار‌ها این موضوع را گفته ام که با نتیجه گیری‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر این که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت داشته است، موافقم. '

اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین موجب شد ری و کوتس به طور علنی بار دیگر بر ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تاکید کنند. کوتس در مصاحبه اش روز پنج شنبه گفت، آرزو داشت که ترامپ با پوتین دیدار نمی‌کرد و تایید کرد از موضوعات رد و بدل شده در این دیدار اطلاعی ندارد.

کوتس مطلع شده است که ترامپ تصمیم دارد زمینه را برای سفر پوتین به آمریکا در پاییز امسال فراهم کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =