۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
مجید مددی درگذشت

ایسنا نوشت: مجید مددی پژوهشگر فلسفه، منتقد ادبی و مترجم در سن ۸۳ سالگی درگذشت.، «علم و ایدئولوژی»، «سه چهره دموکراسی»، «از خودبیگانگی انسان» از جمله آثاری بودند که مددی آنها را ترجمه کرده بود.

دکتر مجید مددی که روز دوشنبه ۱۵ مردادماه از دنیا رفت متولد سال ۱۳۱۴ در تهران بود. او دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی در دانشگاه منچستر بود و به دنبال آن در رشته فلسفه سیاسی فعالیت داشت. مدتی در دانشگاه تدریس کرد و پس از بازنشستگی وقتش را صرف ترجمه آثار در زمینه علوم اجتماعی و ادبیات کرد.

از آثار به‌جامانده از این مترجم و پژوهشگر می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد:  «علم و ایدئولوژی» از لویی آلتوسر، «جهان حقیقی دموکراسی»، «فلسفه و هنر از دیدگاه مارکس» از میخائیل لیف شیتز، «اخلاق و پیشرفت» از هوارد سلزام، «از خودبیگانگی انسان» نوشته فریتس پاینهام، «مارکسیسم و اخلاق» از یوجین کامنکا، «سه چهره دموکراسی» از کرافوردرو مک فرسون، «عقل بچه‌ها» (نمایشنامه‌هایی از لئو تولستوی)، «مقصر کیست؟»، «گزیده‌ای از اشعار شاعران»، «مبانی نظری مدرنیسم»، «نقد ادبی نو»، «درباره رمان»، «مسائل مدرنیسم و مبانی پست‌مدرنیسم» و «مسائل نظری فرهنگ».

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =