انجام 30 هزار مورد بازرسی از اصناف / کشف 370 تن برنج انبار شده در استان

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: هشت انبار برنج با موجودی 370 تن و ارزش ریالی بیش از 22 میلیاردریال با تشدید بازرسی‌ها در استان لرستان ، کشف شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای تشدید برخورد با گران‎فروشی و احتکار، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی طرح نظارتی ویژه‌ای را در سطح استان اجرایی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: هفته جاری بیش از 2 هزار واحد صنفی در استان بازرسی شدند که از این تعداد گرانفروشی 100 کیلوگرم گوشت گاو، 2 هزار و 600 کیلوگرم مرغ، و هزار و 700 پرس غذا از تالار و رستوران‌های بین راهی کشف شده و متخلفان جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.


وی ادامه داد: در مرداد ماه سال جاری پنج انبار آهن آلات به عناوین مختلف همچون عدم اعلام موجودی، اختفا و امتناع از فروش ، یک انبار پودر شوینده به تعداد 2 هزار و 500 کارتن و ارزش 2 میلیارد ریال، چهار انبار لاستیک با عناوین عرضه خارج از شبکه و عدم اعلام موجودی کالا به ارزش یک میلیارد و 367 میلیون ریال، احراز تخلف شدند.

برنج


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: همچنین 2 واحد متخلف با قاچاق کالاهای دارویی و بهداشتی به ارزش 65 میلیون ریال، یک انبار لوازم خانگی با تخلف احتکار کالا به قصد گران‌فروشی به ارزش 320 میلیون ریال و یک انبار تخم مرغ با میزان 2 هزار و 500 کارتن و ارزش 105 میلیون ریال توسط بازرسان این سازمان و گشت های مشترک به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صفی خانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان سازمان و ادارات دیگر به عمل آمده که منجر به تشکیل بیش از 2 هزار پرونده تخلفاتی شده است.


وی افزود: ارزش پرونده‌های تشکیل شده بیش از 68 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 60 درصد رشد داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =