رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تا ماه‏‎های آینده کل سرزمین سوریه باید پاکسازی شود، گفت: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتش بس است.

به گزارش خبرآنلاین، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص قطعنامه آتش بس سوریه گفت: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند، وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه همت کرده و می خواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریست‎ها پاکسازی کند، علم آتش بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‎ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتش بس است تا بتواند امنیت مردم دمشق را تامین کند.

اهم سخنان وی در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش را به نقل از خبرگزاری‎ها بخوانید:

*از حومه دمشق تاکنون هزار و ٢٠٠ خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم برهم خورده و تعداد زیادی از مردم بی گناه به شهادت رسیدند و فعالیت های اقتصادی مردم دچار اختلال شده است.باید در این مناطق پاکسازی اتفاق می افتاد.

*با کار مشترکی که دوستان کشور سوریه از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه قدری تعدیل شد و تروریست های مشخص و نامداری مانند جبهه النصره استثنا شدند و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت. لکن حیطه هایی برای آرامش و آتش بس برقرار می شود برای آنکه مردم حومه دمشق آسیب نبینند و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. اما قطعا اینگونه نخواهد بود که این ها بتوانند از تروریستها حمایت و پشتیبانی کنند و این جبهه تروریستی بخواهد باقی بماند.

*ما به قطعنامه‎ای که یک تصمیم بین المللی است پایبند خواهیم بود و دولت سوریه هم به آن پایبند است اما بخش هایی از منطقه حومه دمشق که در قطعنامه هم به آنها اشاره شده مورد آتش بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

*دفاع مقدس آنقدر بزرگ است که نیازی به اغراق ندارد. قاطعانه می‌گویم در طول هشت سال دفاع مقدس که همه آن مدت، توفیق حضور در جبهه‌ها را داشتم، حتی یک مورد هم سراغ ندارم که فرماندهی به رزمندگانش دستور داده باشد بر روی مین برود و راه را باز کند.

*رزمندگان بخش تخریب واحد‌های رزم نمی‌آمدند مین را بردارند یا چاشنی آن را خالی کنند؛ آن‌ها با شیوه‌ای بسیار حرفه ای، چاشنی مین را برداشته و یک چاشنی خراب را به جای آن می‌گذاشتند؛ فردای آن روز که دشمن می‌آمد و میدان مین خود را بررسی می‌کرد، هم مین، هم چاشنی‌های مین و هم سیم تله مین را می‌دید و مطمئن می‌شد که این مین‌ها هنوز آماده انفجار هستند.

*٣٥ کشور جهان در جنگ تحمیلی به لحاظ مالی، فکری و تسلیحاتی، پشتیبان صدام بودند داقل خواسته دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران تجزیه کشور و حداکثر خواسته آن‌ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

*ما برای حدود ٥ قرن تحت تاثیر حکام نالایق دچار ضعف‌هایی بودیم، اما ملت ایران تحت تاثیر آموزش روحانیت و فرهنگ اسلامی، انقلاب برپا کرد و تصمیم گرفت با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ملی روی پای خود بایستد و استقلال کامل را برای خود رقم بزند. این ملت صلح‌دوست و با فرهنگ، اما با توطئه‌هایی مواجه شد و به فاصله کمی بعد از انقلاب گرفتار تجاوزی آشکار از جانب استکبار و نماینده آن رژیم بعث شد.

*در شرایطی قرار داریم که از یک سو قدرت‌های بزرگ استکباری که قرن‌ها ملت‌ها را استعمار کردند بنا دارند فرهنگ مورد علاقه خودشان را به سایر ملت‌ها تحمیل کنند و از سوی دیگر ملت‌ها نیز علاقه دارند براساس فرهنگ خودشان حرکت کنند و این نبرد در بعد فرهنگی در حال جریان است. در دوره‌ای هستیم که تحولات در بازه‌های زمانی کوتاه و با سرعت در حال اتفاق است و فضای مجازی هم به این جریان سرعت بخشیده است.

*ما شکست از شوروی در ماجرای عهدنامه گلستان و ترکمنچای را تجربه کردیم و می‌بایست گنجینه بزرگ دفاع مقدس را در مقابل آن سرافکندگی موجب افتخار و سربلندی ملت ایران بدانیم. دفاع مقدس می‌تواند مفاهیم مربوط به اداره کشور براساس چشم‌انداز ٢٠ ساله را برای نسل جوان معنا کند و بگوید امنیت ملی، مشارکت مردم و بصیرت چگونه اتفاق می‌افتد.

*اگر قرار است در برابر تهدید‌ها به بازدارندگی برسیم و صلح و آرامش برای مردم تامین کنیم نیاز به ابزار‌های مختلف از جمله دفاع مقتدرانه داریم با شرایط کشور ما این دفاع غالبا انسان پایه است و نیاز به جوانانی دارد که می‌بایست در آموزش و پرورش تربیت شوند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757772

برچسب‌ها