ایسنا نوشت: مدیر اجرایی سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر.تی روسیه درباره زمان پرتاب بعدی سایوز گفت: خدمه جدید در اوایل ماه دسامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد.

سرگئی کریکالف مدیر روسکاسموس یادآور شد که فضانوردان ساکن ایستگاه بین‌المللی به احتمال زیاد در اواسط ماه دسامبر برای بررسی آسیب سایوز ام.اس-9 به یک راهپیمایی فضایی دست خواهند زد. در ابتدا انتظار می رفت که فضانوردان در تاریخ 15 نوامبر راهپیمایی فضایی داشته باشند و بدنه خارجی سایوز ام.اس-9 را برای یافتن آثاری از سوراخ بوجود آمده مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: پرواز بعدی، به هر حال در ماه دسامبر برنامه ریزی شده، اما اکنون با مشورت‌هایی که صورت گرفته سعی خواهیم کرد تا آن را اوایل ماه دسامبر انجام دهیم تقریبا طبق چیزی که برنامه ریزی شده بود.

طبق برنامه قبلی این ناو باید 28 نوامبر پرتاب می‌شد که بعد از حادثه ناکامی سایوز ام.س-10 اعلام شد تا مدت نامعلومی به تاخیر افتاده است. گرچه روسکاسموس هنوز از نتیجه تحقیقات علل حادثه رسما سخنی نگفته اما ظاهرا آن را یافته و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند سایوز ام.اس-11 را با چند روز تاخیر در اوایل دسامبر راهی فضا کنند. بر عرشه این ناو فضانورد روسکاسموس اولگ کانوننکو, دیوید سن ژاک کیهان نورد سازمان فضایی کانادا و آنه مکلین از ناسا حضور خواهند داشت.

لازم به یادآوری است که در 11 اکتبر، در هنگام پرتاب ناو کیهانی سایوز ام.اس-10 موشک بالابرنده دچار نقص فنی گردید و خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به فرود اضطراری شدند. پرواز خدمه ناکام سایوز ام.اس-10 به ایستگاه برای بهار سال 2019 برنامه ریزی شده است. به این ترتیب سفر فضانورد اماراتی تا مدت نامعلومی به عقب افتاد زیرا قرار بود همراه با دو فضانورد سایوز ام.اس-12 راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند و بعد از سفری 10 روزه با سایوز ام.اس- 10 به زمین بازگردد که با تغییر برنامه‌های سایوز, مسلما در حال حاضر جایی برای گردشگر اماراتی در دو ناو بعدی وجود ندارد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =