آغاز اکران فیلم سینمایی «شعله‌ور» با بازی امین حیایی، برگزاری کنسرت مهران مدیری و محسن یگانه و نمایش آثار ساوالان جماعتی و حامد سوداچی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

مهدی درستی: در این روزهای گرم تابستانی که سایه آفتاب از سرمان کم نمی‌شود و همه سخت در تلاش معاش هستند، در این صبح‌ها و شب‌ها که ذهن مردم به جز وضعیت اقتصادی و آینده‌شان فرصت فکر کردن به موضوعات دیگر را ندارد و آرامش عنصر گمشده و نایاب زندگی در جامعه است بهتر است که فرصتی برای خود فراهم کنیم تا برای لحظاتی کوتاه هم که شده بتوانیم طعم ناب زندگی کردن را مزه کنیم.

روزهای پایانی هفته بهترین فرصت برای رهایی از روزمرگی و دود و دم شهر است تا با فراغ بال و رها از هر مسئله تنش‌زایی دقایقی را برای خود سپری کنیم و حال و هوای‎مان را برای شروع دوباره یک هفته کاری تازه کنیم.

در کنار تمامی انتخاب‌های که می‎توانیم در پایان هفته داشته باشیم، گشت و گذار فرهنگی شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سپری کردن روزهای تعطیل باشد. گشت و گذاری که می‌تواند تماشای یک فیلم در سینما، گالری‌گردی، حضور در کنسرت خواننده مورد علاقه یا تماشای یک تئاتر باشد.

امین حیایی متفاوت روی پرده سینما

در چند هفته اخیر که رضا عطاران و جواد عزتی با «هزارپا» ابوالحسن داودی سینمای ایران را قبضه کردند و فرصت برای رقابت به هیچکس ندادند اما از این هفته سینما مهمان ویژه‌ای دارد، امین حیایی.

امین حیایی با تازه‌ترین ساخته حمید نعمت‌الله با نام «شعله ور» به سینما بازگشته است، فیلمی متفاوت که حیایی تازه‌ای را به مخاطب معرفی می‌کند.

این فیلم که از روز چهارشنبه 24 مرداد در سرگروه کورش روی پرده رفته است، روایتگر داستان مردی است که با خودش کنار نیامده است.

همراه با «شعله‌ور»، «پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری جوزانی فیلم دیگری است که به تازگی وارد چرخه اکران شده‌ است، روایتی صریح از وضعیت بیماری ایدز در ایران و چگونگی گسترش و شیوع آن.

سحر جعفری جوزانی بازیگر اصلی این فیلم به شمار می آید که در گروه آزادی اکران شده و بازیگران سرشناسی چون رویا تیموریان، امین تارخ، بهزاد فراهانی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، سیامک صفری و ... در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

«همه چی عادیه»، به نویسندگی و کارگردان محسن دامادی دیگر فیلمی است که به تازگی در گروه ماندانا روی پرده رفته است. فیلمی با بازی پژمان بازغی، بهنوش بختیاری و سحر قریشی که با نگاهی طنز به معضلات جامعه می‌پردازد. از نکات جالب توجه درباره این فیلم رده سنی +15 است که برای آن تعیین شده است.

علاقه‌مندان به فیلم‌های فلسفی ایرانی بی‌شک نام احمدرضا معتمدی را شنیده و آثار سینمایی اش را دنبال کرده‌اند. کارگردانی که همواره نشان داده سینما برایش وسیله نمایش و عرضه تفکر مدنظرش است.

این کارگردان با «راه رفتن روی سیم» این روزها به سینما آمده است، فیلمی با بازی اندیشه فولادوند، حامد کمیلی و احمد مهرانفر که داستان یک گروه موسیقی زیرزمینی ایرانی را روایت می‌کند که برای خروج از کشور دچار مشکلاتی می‌شوند.

تنوع گسترده برای علاقه‌مندان به موسیقی

هرچه به هفته‌های پایانی تابستان نزدیک می‌شویم تراکم کنسرت های خوانندگان بیشتر می‌شود و همه در تلاش هستند تا پیش از ماه محرم دیداری با هواداران خود داشته باشند. اما در این میان یک نام به دلیل تازگی که دارد بیشتر می‌درخشد، مهران مدیری روز چهارشنبه 31 مرداد در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌‌رود.

رضا یزدانی، محسن یگانه، مازیار فلاحی

مهدی یراحی خواننده پاپ عصر روز جمعه 26 مرداد در سالن همایش‌های برج میلاد در دو نوبت عصر و شب با مخاطبانش دیدار خواهد کرد.

محسن یگانه دیگر خواننده سرشناسی است که از 29 تا 31 مرداد در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت برگزار می‌کند.

رضا یزدانی دیگر هنرمندی است که در این روزها به روی صحنه خواهد رفت. او روز 30 مرداد با کنسرت نوستالژی در برج میلاد با طرفدارانش ملاقات می‌کند.

امید حاجیلی هم آخرین کنسرت‌های تابستانش را در دو روز یکم و دوم شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی اجرا می‌کند.

مازیار فلاحی نیز دوم شهریور در برج میلاد با مخاطبان وعده دارد و گروه کالیبر هم در همان روز در برج آزادی به روی صحنه می‌روند.

از داش‌باباهای مشکین‌شهر به قلب سوریه

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

این هفته در خانه هنرمندان نمایشگاه گروهی نقاشی اعضای بالای 40 سال انجمن هنرمندان نقاش ایران از 26 مرداد تا ششم شهریور برگزار می‌شود. در نهمین کارنمای پژوهشی اعضای 40 سال انجمن هنرمندان نقاش 32 هنرمند نقاش حضور دارند.

«روایت گمشده» دیگر نمایشگاهی است که به آثار نقاشی ساوالان جماعتی اختصاص دارد، کریتوری این نمایشگاه را که در گالری ساربان برگزار می شود فواد نجم الدین برعهده دارد. جماعتی در این آثار به روایت داش باباهای مشکین شهر پرداخته است. این نمایشگاه جمعه 26 مرداد افتتاح می‌شود و تا دوشنبه پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.

حامد سوداچی در تازه‌ترین نمایشگاه عکس های خود با نام «نقطه کور» به سراغ جنگ سوریه رفته است و سعی کرده روایتی مستند از این جنگ را مقابل چشمان مخاطب قرار دهد. این نمایشگاه که جمعه افتتاح می‌شود تا دوم شهریور پذیرای علاقه‌مندان است.

این جمعه همچنین نمایشگاه عکس‌های دکوراتیو با عنوان «دکوفو» گردآوری شده توسط نازلی عباس‌پور و سارا ساسانی جمعه 26 مرداد ساعت 16 در گالری مکث افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل 258 عکس رنگی و سیاه و سفید در دو سایز است.

پوستر نمایشگاه های این هفته گالری‌ها

سومین نمایشگاه از سری نمایشگاه‌های «صور خیال» نیز جمعه 26 مرداد در گالری پردیس ملت به کیوریتوری شمس‌الدین غازی افتتاح می‌شود و تا 16 شهریورماه ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه مجموعه کامل‌تری نسبت به دو نمایشگاه پیشین، اعم از نقاشی، مجسمه و چیدمان را ارایه می‌کند.

نمایشنامه بازیگر «پایتخت» روی صحنه میرود

نمایش‌های متعدد و مختلفی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌رود، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

نمایش «پادشاه می میرد» به کارگردانی محمدرضا سعادتی که از تاریخ 23 مرداد اجرای خود را آغاز کرده با بازی محمدرضا پورحسین بازیگر پیشکسوت تئاتر هر شب در پردیس شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش «ادیپ افغانی» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی احمد مهرانفر بازیگر «پایتخت» از سه شنبه 30 مرداد در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود. این نمایش درباره زنی است که سه شب است خواب می‌بیند شوهرش او را می کشد، همسرش اما 15 سال است که خواب ندیده...

همچنین نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» که محصول تلاش دانشجویان دانشگاه تهران و تربیت مدرس است از روز دوشنبه 29 مرداد در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می‌کند.

نمایش «طرح‌های تنهایی» به نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه از اول شهریور در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود. این نمایش که با شعار نه به خشونت علیه زنان روی صحنه می‌رود یادآور رنج و محنت زنانی است که هر روز در جای جای این خاک، آلوده زخم‌هایی می‌شوند که آنها را در وادی غم و تنهایی فرو می‌برد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    5 8
    من نمی دونم کی به مهران مدیری گفته که صداش خوبه؟ تو دماغی می خونه.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      4 1
      من گفتم بهش
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    4 2
    آنهایی که میرن کنسرت مهران مدیری میگن صداش خوبه. صدا خواننده ها سلیقه است خیلی ها صدای مهران مدیری را دوست دارن.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    3 5
    مدیری همون تتلوی تحت ویندوزه