۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
تپش قلب تئاتر کودک و نوجوان در همدان

با حضور هشت گروه خارجی و 30 گروه از سراسر کشور، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان در حال برگزاری است.

 محمود شهرام فرد- جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 30 گروه داخلی و 8 گروه خارجی با 48 نمایش در بخش های تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر ملل و همچنین مسابقه تئاتر خردسال، ایران، بین الملل و خیابانی در 16 سالن همدان در حال برگزاری است.

مارک تواین، نویسنده نامدار کودکان و نوجوانان، تئاتر کودک را حقیقتی انکار ناپذیر می داند که بسیاری از بزرگان عرصه هنر و ادبیات و حتی صاحب‌نظران مسائل تربیتی و روانشناسی کودکان و نوجوانان به آن واقف هستند و همواره مقوله تئاتر کودک را به عنوان عرصه‌ای جهت بروز و رشد استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان می دانند.

بنابر اعلام کارشناسان، حدود نیم قرن از شکل‌گیری تئاتر کودک و نوجوان در ایران می‌گذرد، اما این جریان نمایشی فقط در مقاطعی کوتاه مورد توجه دست‌اندرکاران، متولیان و مسئولان امر قرار گرفته و در اکثر روزهای سال خبری از هنر نمایش برای کودکان و نوجوان نیست!؟

کارشناسی می گوید، تئاتر کودکان از بزرگ‌ترین ابداعات قرن بیستم است، این نوع تئاتر قوی‌ترین معلم اخلّاق و بهترین انگیزه به سوی بهزیستی است که نبوغ آدمی آن ‌را آفریده ‌است.

به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران هرگونه سرمایه گذاری مادی و معنوی و برنامه‌ریزی عمیق و دراز مدت جهت رشد و اعتلای جامعه می‌بایست با کودکان آغاز شود، کودکانی که وارث و حافظ تمدن آینده‌اند، لذا هرقدر کودکان به لحاظ رشد ذهنی و ادراک معنوی غنی و پربار شوند در حقیقت تمدن انسانی پربار و پرثمر خواهد شد.

امروز که شوق و شادی در چشم و وجود کودکان سرزمینمان جاری است، باید برای فردای این هنر و پرفروغ ماندن و خاموش نشدن آن نیز فکر و چاره ای کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =