محتوای برنامه ورزشی شبکه افلاک جوابگوی نیازهای جامعه ورزشی نیست

با توجه به گسترش روزافزون علاقمندی به ورزش ، رسانه ها باید به عنوان بازوی اصلی رشد و توسعه ورزش در کشور عمل نمایند و دراین راستا رسانه ملی بایستی در جهت معرفی توانمندیها و بررسی چالش های موجود ورزش، برنامه هایی اثرگذار تهیه و اجرایی نماید.

سید احمد موسوی: ورزش قهرمانی به دلیل جذابیتی که دارد بیشتر مورد توجه رسانه ها و عموم مردم قرار می گیرد در حالی که ورزش همگانی اهمیت بیشتری دارد و ضرورت تمرکز روی ورزش همگانی بیشتر احساس می گردد.

صدا و سیمای لرستان میتواند موثرترین رسانه در کنار ورزش باشد

در لرستان صدا وسیما نیز با توجه به خیل عظیم ورزشکاران و حضور قهرمانان متعدد در رشته های ورزشی می تواند موثرترین رسانه در راستای توسعه و پیشرفت ورزش استان برنامه های ورزشی را تهیه نماید در این حوزه اطلاع رسانی وقایع ورزشی در شبکه افلاک بایستی بصورت گسترده و با کیفیت صورت گیرد اما گاهی کیفیت و محتوای برنامه های ورزشی در این شبکه موجب بی تفاوتی مخاطبان نسبت به آن می شوند چرا که در شبکه استانی کمتر شاهد معرفی و شناخته شدن قهرمانان استان در قالب برنامه ای تخصصی هستیم.

محتوای برنامه ورزشی شبکه افلاک جوابگوی نیازهای جامعه ورزش نیست

نگاه تخصصی به حوزه ورزش در برنامه های صداوسیما باعث جذب حداکثری مخاطبان و کمک اساسی به پیشرفت ورزش استان می گردد اما تنها برنامه ورزشی استان {یک میلیون هشتصد هزار نفری} لرستان در جمعه های هر هفته با زمان کمتر از یک ساعت پخش می گردد که البته محتوای این برنامه به هیچ وجه جوابگوی نیازها و مطالبات جامعه ورزش استان نیست رصد برنامه های ورزشی مشابه در سایر شبکه های استانی باعث ترغیب مخاطب به جذب رسانه می شود چرا که اولاً نوع پخش برنامه بصورت زنده است دوماً محتوای آیتم ها کاملا کیفی و متفاوت با لرستان است بطوریکه دعوت از کارشناسان، قهرمانان ، پیشکسوتان و مهمانان ورزشی در آن برنامه بصورت کاملاً کارشناسی و با نگاه تخصصی صورت می گیرد و با به چالش کشیدن موضوعات ، کمبودها و ضعف های ورزش و همچنین معرفی ظرفیتها و پتانسیل های ورزشی استان ،نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف کلان ورزشی خواهند داشت در این شرایط است که نگاه مسئولان صداو سیمای استانها به ورزش، نگاه تخصصی محور می شود.
اما در مورد شبکه افلاک سوالات زیادی مطرح است که آیا نگاه مدیرکل صداوسیمای لرستان به ورزش تخصصی است؟ آیا زمان کافی در شبکه افلاک به ورزش اختصاص داده می شود؟ آیا این برنامه ها از کیفیت لازم برخوردار هستند؟

عدم پخش زنده برنامه ورزشی ضعفی اساسی است

متاسفانه تنها برنامه ورزشی در شبکه افلاک علی رغم زحمات همه دوستان بصورت ضبط شده پخش می گردد که خود بخود در کیفیت برنامه اثر گذار خواهد شد !! و این خود ضعفی اساسی برای مسئولان شبکه محسوب می گردد این در حالی است که تهیه کننده و کارگردان فعلی این برنامه خود از اهالی ورزش استان بوده و تجربیات مفیدی در حوزه ورزش دارد که قطعاً اگر اختیار کافی به وی داده شود در کیفیت و کمیت بخوبی می تواند در جذب مخاطبان شبکه و اطلاع رسانی وقایع ورزش موفق عمل نماید اما با بررسی های که شده و توجه به نوع زمان برنامه ، پخش گزینشی برخی آیتم های آن و محدودیتهایی که در تهیه گزارشات اعمال می شود متوجه نگاه غیر کارشناسی مسئولان متولی شبکه افلاک در خصوص ورزش هستیم که تداوم این رویه باعث بی انگیزه گی مخاطبان و عدم تمایل بدنبال کردن برنامه های این شبکه را بهمراه خواهد داشت.

شبکه افلاک نسبت به رقبای خود فاصله دارد

برنامه ورزشی پخش شده در شبکه افلاک از نظر کیفیت و پرداختن به موضوعات ورزش استان نسبت به رقبای استانی خود فاصله های زیادی دارد.

متاسفانه برنامه ورزشی فعلی شبکه افلاک متناسب با نیازهای جامعه ورزشی نیست و می طلبد که مسئولان مرکز ،اعم از مدیر تولید و مدیرکل مرکز در برنامه ریزی و کیفیت بخشی به محتوای برنامه تلاش جدی تری داشته باشند چرا که هم اکنون این برنامه در قیاس با برنامه های مشابه خود در سایر مراکز استانها از کیفیت به مراتب پایین تری برخوردار هست در چنین فضایی رسانه از مسیر اصلی خودش فاصله می گیرد و مخاطب در اینگونه موارد دچار تردید می شود.

مدیرکل صداوسیما در نوع نگاه خود به ورزش تجدید نظر کند

انتظار می رود مدیرکل صداوسیمای لرستان در موضوع ورزش و حمایت از آن از طریق شبکه در نوع نگاه تجدید نظر اساسی نماید و با دادن اختیارات بیشتری به برنامه سازان ورزشی ، بیشتر از گذشته ورزش استان را تقویت نماید در غیر اینصورت همچنان بایستی شاهد این باشیم که ورزش لرستان  دچار نگاه غیرتخصصی باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =