برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «کنترل تورم اولویت اول است، چون اگه هرچه کار کنیم و تورم بالا برود، دست‌رنج‌مان را می‌بلعد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال نیازمند سیاست‌هایی است که بتواند افزایش قدرت خرید مردم را سبب شود. اجرای این سیاست‌ها که با هدف حراست از اشتغال موجود و افزایش فرصت‌های شغلی در ایران صورت می‌گیرد، می‌تواند زمینه را برای رشد تورم و دو رقمی شدن آن فراهم کند.

اما سوال این‌جاست با توجه به مشکلات دیرپای اقتصاد ایران، آیا افزایش توان اشتغالزایی را برای اقتصاد ایران مهم‌تر می‌دانید یا مهار تورم را؟ کاربران خبرآنلاین دیدگاه جالبی در این خصوص داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را مطرح نکرده، «شغل» را مهم‌تر مهار تورم دانسته است.

کاربر دیگری متذکر شده است: «تنها راه، کاهش تورم و پیشرفت اقتصادی تولید در جهت صادرات است که خود باعث ایجاد شغل می‌شود و این نیز فقط با ارتباط با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای مدرن امکان‌پذیر است. دادن شعار مشکلی را حل نمی‌کند. نگاه به داخل و حرف‌های فانتزی دیگر دردی را دوا نمی‌کند. اقتصاد ایران دارای تورم پنهان است که هرچند وقت قیمت‌ها را یک‌باره دو برابر می‌کند.»

«حمید» نیز تصریح کرده است: «تا تورم کنترل نشه، نمی‌شه برای ایجاد شغل سرمایه‌گذاری کرد، چون تورم بالا باعث ورشکستگی مشاغل می‌شه.»

یکی از کاربران عنوان کرده است: «ایجاد شغل مستلزم سرمایه‌گذاری است و چون مردم ما از دیر باز علاقمند به دلالی و واسطه‌گری هستند، پول رو در سپرده یا ارز و طلا و غیره دپو میکنند. حالا بماند که تولید در کشور مشکلات عظیمی دارد. در نتیجه دولت رو چشم به سرمایه‌گذاری خارجی داشت که محقق نشد. پس بحث اشتغال حل بشو نیست؛ مگر این‌که مردم از فرهنگ واسطه‌گری دور و به فرهنگ تولید و کار و تلاش متمایل بشن. در رابطه با تورم که گریزی از اون نیست، در کشوری که شدیدا نقدینگی بی‌پشتوانه تولید می‌کند و قادر به صادر کردن بخشی از تورم حاصل از این افزایش نقدینگی به خارج از مرزها به خاطر کم ارزشی پول ملی‌اش نیست، تحمل تورم و کاهش قدرت خرید مردم امری محتمل است.»

«رها»، یکی از کاربران یادآور شده است: «تورم بالا از دیرپاترین مشکلات اقتصادی ایران است و وجود تورم دورقمی طی سالیان متمادی موجب شده هر سرمایه‌گذاری و تولید هر چقدر هم ناکارآمد باشد، سودده به نظر برسد و کشور درگیر انبوه کارخانه‌ها و مشاغل ناکارآمد شود. در صورت مهار تورم، این بنگاه‌های اقتصادی چاره‌ای جز بهبود عملکرد و یا حذف نخواهند داشت. این فرآیند دردناک اما لازم است. در واقع در تورم بالا هزینه اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی ناکارآمد از جیب تک‌تک مردم پرداخت می‌شود و سودش را صاحبان آن بنگاه‌ها می‌برند. ثبات و مهار تورم به نظر بنده مهمترین مساله است.»

یکی از کاربران نیز نوشته است: «با افزایش تورم شغلی در ایران تولید نمی‌شه، بنابراین سعی در توجیه سیاست‌های غلط این دولت نکنید.»

کاربر دیگری تاکید کرده است: «کنترل تورم اولویت اول است، چون اگه هرچه کار کنیم و تورم بالا برود، دست‌رنج‌مان را می‌بلعد.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیکت ارزان قیمت A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    0 0
    عالی، دستتون در نکنه
  • کاروانو A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    ممنون از مطلب مفیدتون