۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
اروند در مسیر توسعه و تحول عمرانی

موتور محرک پیشرفت و توسعه سازمان منطقه آزاد اروند با الحاق کامل شهرستان های آبادان و خرمشهر در برنامه های دولت یازدهم تحت عنوان منطقه آزاد تجاری اروند شتاب گرفته و تعامل و هم افزایی چشمگیری بین دستگاه های مختلف این دو شهرستان به وجودآورده است که این شرایط راه را برای توسعه و عمران خرمشهر و آبادان گشوده است.

موتور محرک پیشرفت و توسعه سازمان منطقه آزاد اروند با الحاق کامل شهرستان های آبادان و خرمشهر در برنامه های دولت یازدهم تحت عنوان منطقه آزاد تجاری اروند شتاب گرفته و تعامل و هم افزایی چشمگیری بین دستگاه های مختلف این دو شهرستان به وجودآورده است که این شرایط راه را برای توسعه و عمران خرمشهر و آبادان گشوده است.

یکی از پرکارترین معاونت های سازمان منطقه آزاد اروند در سال های اخیر معاونت فنی و امور زیربنایی بوده  که توانسته است تا حد زیادی زخم های حاصل از جنگ را التیام بخشد و بزرگترین خواست مردم منطقه آزاد را جامه عمل بپوشاند  .

عمران بزرگترین مطالبه مردم خرمشهر 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص با اشاره به عملکرد مثبت این معاونت در خرمشهر گفت: این شهر در مسیر درستی از توسعه و تحول عمرانی قرار گرفته است.

عبدالله سامری افزود: با تاسیس سازمانی تحت عنوان منطقه آزاد اروند در شهرهای زخم خورده ای از جنگ  مثل آبادان و خرمشهر بیش از همه بازسازی چهره این شهرها مطالبه می شد. به نظر می رسد با ترکیب مدیرعامل، هیئت مدیره ومعاونین کنونی این سازمان فرصت خوبی فراهم شده تا این منطقه در ریل شتابنده پیشرفت بلاخص توسعه عمران و آبادانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار 500 میلیارد تومانی به عمران خرمشهر می تواند چشم انداز روشنی برای آینده باشد، گفت: در دو سال اخیر فعالیت های چشمگیری در این حوزه انجام شده است که  بعنوان نماینده مردم خرمشهر باید از موعود شمخانی، معاون فنی و امور زیربنایی این سازمان تشکر کنم چرا که یکی از مهمترین مطالبات مردم رسیدگی به آبادی شهر، زیبا سازی و ایجاد امکانات رفاهی  و تفریحی است که به خوبی انجام شده و ما خواهان تدوام آن تا رسیدن به نقطه مطلوب هستیم .

سامری پروژه های بارانداز 13 هکتاری شلمچه، حصار کشی و دروازه های ورودی را گام مثبتی در راستای افزایش توان اقتصادی، صادراتی و ارزی منطقه دانست و ادامه داد: با توجه به مشکلات اخیر اقتصادی در کشور همواره نیازمند چنین اقداماتی هستیم .

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با اشاره طرح های درون شهری مانند زیباسازی، بهسازی و نوسازی معابر، خدماتی که در روستاها انجام شده و پروژه های بهداشت و درمان خرمشهر عنوان کرد: همه ی این اقدامات در رفع محرومیت ها و دغدغه های  مردم خرمشهر بوده و تمرکز بر این بخش ها ضروری ترین نیازهای این مردم شریف را حل می کند. 

وی پروژه های عظیم در دست اقدام را هم افقی روشن برای خرمشهر توصیف کرد و افزود: ایجاد سه پل جدید بر روی شط کارون می تواند، علاوه برتاثیر شگرف بروی زیباسازی شهری و رونق گردشگری آبی در رفع موانع ترافیکی و تسهیل عبور و مرور با توجه به افزایش جمعیت در آینده نزدیک این شهر موثر باشد .

عبدالله سامری در پایان مشکلات فراوان بجای مانده از جنگ و سال ها عقب ماندگی های عمرانی را از موانع پیشروی معاونت فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد و اظهار امیدواری کرد با توجه به زمانبر بودن پروژه های عمرانی مردم در آینده ای نزدیک شاهد رسیدن به شهری ایده آل باشند.

فصل تازه ای برای پایان بخشیدن به ویرانی ها 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز فعالیت های اخیر در حوزه عمرانی را شروع فصلی تازه برای پایان بخشیدن به خرابی های حاصل از جنگ در این شهر دانست و افزود: سالهای قبل، به علت فقدان یك نهاد مقتدر جهت سازماندهی وضعیت شهری نوعی خلا احساس میشد انتظار می رود با عزم معاونت فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند این خلا جبران شود .

جلیل مختار ادامه داد: انجام پروژه‌های بزرگی مانند حصار کشی منطقه آزاد اروند، ایجاد گیت های ورودی ،پروژه های حوزه بهداشت درمان ساخت و نوسازی بیمارستان ها، برداشتن دژ مرزی، ساختمان در دست احداث سازمان منطقه آزاد اروند ، توسعه فرودگاه جمی آبادان، پروژه بهسازی و نوسازی روستاها و معابر شهری و تامین تجهیز مدارس و مساجد در کنار پروژهای زیاد  دیگری که در سال جاری برنامه کلنگ زنی در ابادان و خرمشهر دارند اقدامات وسیع َو بسیار خوبی است که باید ادامه پیداکند.

وی عنوان کرد: باید زیر ساخت های عمرانی ما ترمیم شود. همچنین در بخشهائی که ناکارآمدی آن به اثبات رسیده و یا بهینه نیست، مورد  مطالعه و در نهایت در راستای بازبینی و یا تعویض ساختاری  آن اقدام شود .

خدمت به مردم و آبادان و خرمشهر را افتخار می دانیم

معاون فنی و امورزیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند معتقد است مهیا بودن زیرساخت های عمرانی زمینه رشد و توسعه در منطقه را فراهم می‌کند و می گوید: نخستین گامی که قصد اجرایی شدنش را داشتیم توسعه زیرساخت های این منطقه بود که خوشبختانه هرروز بیشتر به اهداف مورد نظر نزدیک می شویم. درطول این مدت از هر گونه پروژه حمایت کامل کرده و هیچ گونه انحصاری در این زمینه نداریم و هدف عمده ما ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی در منطقه بوده است .

 

موعود شمخانی بابیان اینکه خدمت به مردم آبادان و خرمشهر را یک افتخار برای خود می‌دانیم، افزود: تلاش کردیم پروژه‌های عمرانی منطقه استاندارد و به‌روز باشند. چرا که ایجاد فضاهای زیبا و دلپذیر و سازماندهی ساختارهای شهری موزون و متناسب، نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کاستن از تنشهای روحی جامعه ایفا می کند

وی عنوان کرد: انجام برخی پروژه‌های عمرانی در منطقه آزاد اروند با همکاری شهرداری، بخش خصوصی  و برخی دیگر به‌صورت مستقیم توسط سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته است.

 

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد ارونددر پایان گفت: معتقدیم با عزم راسخ و تعامل بیشتر  پتانسیل  نهفته در جهت  بهینه ساختن و متحول نمودن هرچه بیشتر منطقه آزاداروند به فعلیت، خواهد رسید  و منتظر آینده  در خشان تر و هماهنگ تر برای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =