محمدرضا زائری، فعال فرهنگی معتقد است که حضور پر رنگ روحانیت در همه امور در سال‌های اخیر باعث شده تا برداشت‌های منفی از آنان در جامعه ایجاد شود و مردم را گلایه‌مند کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، فعال عرصه فرهنگ و رسانه که همواره از زوایای متفاوتی به مسایل اجتماعی نگریسته است، چندی پیش مهمان کافه خبر بود. او درباره اختلاف نظری که بین او و سایر کارشناسان دینی وجود دارد، گفت: «اختلاف نظرم با برخی دوستان این است که به جای اینکه بگویم نظام مقدس و به آسمان وصلش کنم برعکس به زمین وصلش می‌کنم. می‌گویم یک تجربه بشری و انسانی بوده که در آن ایراد، خطا، کم و کسری دارد. از آن طرف هم هزار و یک مشکل و دشمن از غرب، شرق، شمال و جنوب داشتیم. خلاصه همه دست به دست هم دادند تا این تجربه ناکام بماند و کامیاب نشود.»

او ادامه داد: «آن کسی که می‌تواند این مشکل را درست کند، مردم ما هستند. ما چطور از تولید و اقتصاد ملی سخن می‌گوییم و رهبر انقلاب تلاش می‌کند که همه نگاه‌ها را به داخل معطوف کند؟ ما در اصلاح و تغییر هم بخواهیم یا نخواهیم مسئله‌مان مردم‌اند. یکی از غفلت‌های ما در این چند سال، ناچیزانگاشتن مردم بوده است. اما خدا برخلاف ما اصلا مردم را ناچیز حساب نمی‌کند.»

این فعال فرهنگی با تاکید بر نقش مردم بیان کرد: «دین برخلاف تصور ما اصلا مردم را ناچیز حساب نمی‌کند و همه چیز مردم‌اند. اگر مردم نبودند نه انقلاب بود، نه نظام بود و نه کشور بود. اگر مردم نبودند، دین نبود. خدا برای چه کسی پیغمبر می‌فرستاد؟ همه اینها به خاطر مردم است. ما گفتیم که نوکر مردمیم و باید این را ثابت کنیم.»

او همچنین گفت: «مردم با همه خصوصیاتشان و ویژگی‌هایشان همان مردمی که امیرالمومنین در عهد مالک اشتر مکررا می‌گوید الناس الناس. اشتباه می‌کنند و خطا می‌کنند. می‌فرماید آن کسی که اتفاقا باید چشم‌هایش را ببندد و روی برگرداند و بگوید ندیدم اتفاقا حاکم است. حاکم موضع پدر را دارد.»

مشروح گفت‌وگوی زائری در کافه خبر را اینجا و فیلم کامل آن را اینجا ببینید.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =