لزوم حمایت همه‌جانبه دولت از پروژه ملی فولادسازی فولاد اکسین خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با تشریح وضعیت اقتصادی این شرکت گفت: خواهش داریم تا تصمیمی اتخاذ شود تا بتوانیم مشکلاتی که در بحث استفاده از تسهیلات بانک ها وجود دارد را حل کنیم و فولاد اکسین نیز بتواند از تسهیلات بانک ها استفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، عبدالرضا محمود پور در نشست نخبگان اقتصادی خوزستان که شامگاه ۱۴ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین یکی از مهمترین شرکت های فولادی ایران و منطقه است و در این زمینه انتظار داریم تا به این شرکت توجه ویژه شود.

وی افزود: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه ملی از محل مستمری بازنشستگان در فولاد اکسین است اما متاسفانه از این سرمایه گذاری نه کشور، نه استان خوزستان و نه سهامداران آن بهره چندانی نمی برند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: حدود ۸ سال است که این شرکت در حال فعالیت است اما در طول این سالها شرکت مشمول ماده ۱۴۱ بوده است. در سال گذشته این شرکت از ماده ۱۴۱ خارج شد اما به دلایلی نمی توانیم از سرمایه ها و تسهیلات بانک ها برای کمک به شرکت استفاده کنیم.

محمود پور بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد، مجبور هستیم تا از سرمایه های تجار برای شرکت استفاده کنیم. در این زمینه خواهش داریم تصمیمی اتخاذ شود تا بتوانیم مشکلاتی که در بحث استفاده از تسهیلات بانک ها وجود دارد را حل کنیم تا فولاد اکسین نیز بتواند از تسهیلات بانک ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه چک های برگشتی در سنوات گذشته به دلیل خرید مواد اولیه از فولاد خوزستان در این شرکت است، تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان چک در اختیار فولاد خوزستان داریم که این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومان از آن را برگشت زده است و این مساله باعث شده تا فولاد اکسین نتواند، از تسهیلات بانکی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در این شرکت خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که انجام گرفت، سال گذشته موفق شدیم تا مجوز احداث واحد فولاد سازی شرکت فولاد اکسین خوزستان را دریافت کنیم اما این مساله اکنون متوقف شده و انتظار داریم تا نسبت به حل این موضوع هرچه سریعتر اقدام شود.

محمود پور با بیان اینکه اگر بخش فولاد سازی شرکت فولاد اکسین راه اندازی شود، شاهد ارزش افزوده بسیاری خواهیم بود، گفت: با یک شرکت خارجی صحبت هایی انجام گرفته و این شرکت حاضر است تا ۴۰۰ میلیون دلار در این بخش سرمایه گذاری کند اما با توجه به بحث تحریم ها این شرکت عنوان کرده که فقط با ضمانت دولتی اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد و انتظار داریم تا همکاری لازم در این خصوص انجام بگیرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =