مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از نوسازی یک دستگاه توربین گازی در تلمبه خانه نفت صادراتی اهواز خبر داد که در نتیجه آن ظرفیت پمپاژ نفت این واحد 750 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب: مهندس سعيد كوتي اظهار داشت: اين توربين كه به دليل آسيب های شدید و اشكال فني سالهاي متمادي از مدار عمليات خارج بود با تلاش شبانه روزي و همت كاركنان مديريت هاي مهندسي و ساختمان، تعميرات تجهيزات و ماشين آلات فرآيندي، توليد، شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، آغاجاري و ساير ادارات نوسازي شد و اين توربين هم اكنون در حال كار است.

وي گفت: اين توربين از نوع سولزر مي باشد كه بازسازي و نوسازي كامل آن در مناطق نفت خيز جنوب و به دست توانمند متخصصان داخلي صورت گرفت كه اين كار دستاوردهاي با ارزشي به همراه داشته است.

مهندس كوتي، افزايش ظرفيت پمپاژ و ضريب اطمينان صادرات نفت، افزايش مانور عملياتي و امكان ترخيص و تعمير توربين هاي موجود، صرفه جويي ارزي، صرفه جويي در مصرف برق و دستيابي به دانش فني بازسازي و نوسازي توربين هاي سولزر را از دستاوردهاي اين اقدام ارزشمند برشمرد.

وي افزود: در جريان عمليات بازسازي اين توربين همه مراحل انجام کار و دانش فنی ثبت و ضبط شد و این تجربه موفق براي تعمير توربین هاي مشابه بسيار مؤثر خواهدبود.

مهندس كوتي با اشاره به اين كه تلمبه خانه اهواز نقش مهمي در تحقق برنامه صادرات نفت خام و توليد ساير شركت ها دارد تاكيد كرد:  توربين نوسازي شده هم اكنون به عنوان توربین قابل اطمینان درتلمبه خانه صادراتی نفت اهواز درحال پمپاژ نفت است و تلمبه هاي برقي بخصوص در پيك مصرف برق از مدار خارج می گردد.

  صرفه جويي 8 مگاواتي در مصرف برق تلمبه خانه اهواز

مدير توليد شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از مزاياي قابل توجه راه اندازي اين توربين را صرفه جويي در مصرف برق عنوان كرد و اظهار داشت: با راه اندازي اين توربين، تلمبه هاي برقي تلمبه خانه اهواز به دليل عدم نياز از مدار خارج و در مصرف روزانه 8 مگاوات برق صرفه جويي شد.

وي تصريح كرد: با توجه به وضعيت استان خوزستان به دليل دماي بالا و افزايش مصرف برق، به گونه اي برنامه ريزي شد تا اين توربين در تابستان امسال راه اندازي شود؛ به همين منظور كار نوسازي و تعمير توربين با توجه به شرايط سخت آب و هوايي هيچگاه تعطيل نشد و اين اقدام ارزشمند با تلاش فراوان همكاران و رهنمودها و حمايت هاي مديرعامل محترم محقق و روزانه 8 مگاوات در برق مصرفي صرفه جويي گرديد.

مهندس كوتي با بيان اين كه اين تجربه موفق در كارنامه درخشان مناطق نفت خيز جنوب ثبت و ضبط خواهد شد اظهار داشت: در تمام مراحل نوسازي و راه اندازي اين توربين، ايمني كاركنان، ايمني تأسيسات و حفظ محيط زيست در اولويت قرار داشت كه خوشبختانه بدون خطا و حادثه اي به سرانجام رسيد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =