مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان: طرح هر کودک یک میراث دار برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان گفت: طرح هر کودک یک میراث دار با توجه به ظرفیت های میراثی با مشارکت سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.

وحید کیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین توضیح داد: برای بسیاری خوزستان بهشت باستان شناسی است و این درحالیست که شاید بخش چشمگیری از جامعه از میراث ارزشمند خود بی اطلاع باشند.

کیانی افزود: در نظر داریم در یکی از طرح هایمان با تمرکز بر تاریخ دوره های مختلف بتوانیم کودک و نوجوانان استان را با میراث فرهنگی منطقه ی زندگی خودشان آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده هر کودک یک میراث دار خوبی برای جامعه ما باشد. خوزستان دارای بناها و میراث های معنوی متنوعی است و با تمرکز بر فرهنگ های استان می توانیم سطح آگاهی نسل بعدی در زمینه میراث را بالا ببریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان همچنین توضیح داد: تعامل دو سویه با کنشگران فرهنگی، هنری و اجتماعی به همراه آموزش حقوق شهروندی به کودک و نوجوان در دستور کار است.

کیانی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، صیانت از محیط زیست و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفاهیم محیط زیستی از دیگر برنامه های کانون است.

وی با بیان اینکه نیاز به ایجاد تعادل در تعداد مراکز شهرستان ها محسوس است افزود: توسعه کمی و کیفی مراکز و فعالیت های مراکز در سطح استان را در نظر گرفته ایم.

کیانی توضیح داد: سعی می شود توجه و برنامه های ویزه ای مناسب با فرهنگ و آداب هر منطقه خصوصا مناطق کم برخوردار را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی را اتخاذ کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان گفت: استفاده همه جانبه از سایر فعالان فرهنگی، اجتماعی، ادبی و ... برای برگزاری فستیوال های ملی و منطقه ای را در نظر گرفته ایم. هدف ما رشد علایق و استعداد کودکان است. قطعا با عرضه محصولات مناسب، زیرساخت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در مسیر صحیح قرار می گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =