با برگزاری جلسه فی ما بین معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد و معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی خرید تاسیسات و تجهیزات فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان از سوی شرکت فرودگاه های کشور نهایی شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: در جلسه روز گذشته موعود شمخانی، معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد و فالح صفایی، مدیریت اجرایی طرح های عمرانی این سازمان با معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات سفت کاری، برنامه ریزی تجهیز ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان در راستای تفاهم نامه ساخت این ترمینال مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

همز مان با پیشر فت فیزیکی ۶٠ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان خرید تاسیسات و تجهیزات فرودگاه از سوی شرکت فرودگاه های کشور بررسی و نهایی شد.

ترمینال جدید در مجاورت ترمینال قدیمی ساخته خواهد شد.

فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان جز اولین فرودگاه های ایران است که در سال ١٣٢٠ احداث شد و با رونق گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی که نخستین پروازهای بین المللی در نیمه دوم سال ١٣٢٨ از این فرودگاه آغاز شد.

این فرودگاه زمانی به دلیل قرار گرفتن در دالان هوایی بین المللی تنها فرودگاه ترانزیتی، کیترینگ و سوختگیری مسیر خاورمیانه و اروپا بود.

فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، به دلیل دست رسی به دو بندر تجاری آبادان و خرمشهر، راه آهن خرمشهر در فاصله کمتر از ١٠ کیلومتر ، موقعیت مناسبی برای ایجاد کارگو ترمینال نیز فراهم نموده است.

در بخش مسافری نیز به دلیل عدم اخذ روادید در منطقه آزاد اروند، حضور توریست در این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرده است و اهمیت احداث ترمینال جدید را بیش از پیش نموده است. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =