ایسنا نوشت:مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: زمان بهره مندی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم و منظرفرهنگی آن فرا رسیده است.

 فرهاد عزیزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: خوشبختانه امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار گرفته و می توان از ظرفیت های آن در راستای توسعه منطقه گام برداشت.

وی با بیان اینکه حدود 15 سال از زلزله دلخراش بم می گذرد، اظهار کرد: در آن حادثه بخش های زیادی از ارگ تاریخی بم فرو ریخت اما امروز با کمک مردم و مسئولان محلی بیشتر قسمت های این بنای باشکوه مرمت و بازسازی شده است.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید با کمک مدیران و مسئولان محلی از ظرفیت های ارگ تاریخی بم بهره برداری شود، تصریح کرد: در حال حاضر زمان بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این اثر ثبت جهانی فرا رسیده است.

مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه های مرمتی در ارگ تاریخی بم و بیشتر بناهای موجود درمحدوده منظر فرهنگی آن فعال هستند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر اعتبارات مناسبی برای پیشبرد فعالیت های مرمتی این بنای ثبت جهانی اختصاص یافته است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =