حقوق شهروندی که از آن‌ها بی‌اطلاعیم/ امکان شکایت از فروشندگان در صورت پس نگرفتن کالا!

مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: در ارتباط با برخی کالاهای بهداشتی محدودیت هایی وجود دارد اما مابقی کالاها مانند لباس در صورت سالم بودن مطابق قانون باید توسط فروشنده تعویض و پس گرفته شود، بر این اساس مشتریان نیز می‌توانند در صورت عدم پس گرفته شدن کالای خود توسط فروشنده به سازمان بازرسی اصناف شکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، جواد محمدی فشارکی در چهارمین همایش آموزشی با عنوان «آموزش حرفه ای و چیدمان حرفه‌ا‌ی» که با حضور اصناف اصفهان در تالار رودکی ملک‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: مشتری مداری نیاز جامعه امروز است و با توجه به افزایش رقبا و افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیازمند آموزش فروشندگی حرفه‌ای هستیم.

وی با اشاره به شکایت‌های زیادی که مبنی بر عدم پس گرفتن کالا وجود دارد، ابراز داشت: امروز پس گرفتن وتعویض کالا یکی از اصول مشتری مداری در دنیا محسوب می‌شود که اتفاقا برخلاف تصورا تبرخی فروشندگان در جذب مشتری تاثیر گذار است.

نصب تابلوی« تعویض و پس گرفته نمی‌شود» امری غیرقانونی است
مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه حتی نصب تابلوی« کالای فرخته شده تعویض و پس گرفته نمی‌شود» امری غیرقانونی است، گفت: البته در ارتباط با برخی کالاهای بهداشتی محدودیت در این ارتباط وجود دارد اما مابقی کالاها مانند لباس در صورت سالم بودن مطابق قانون باید توسط فروشنده تعویض و پس گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مشتریان نیز می‌توانند در صورت عدم پس گرفته شدن کالای خود توسط فروشنده به سازمان بازرسی اصناف شکایت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه تاکنون شکایتی مبنی بر رعایت نکردن اخلاق از سوی فروشندگان به ما گزارش نشده است، ابراز داشت: امروزه اخلاق مداری در بین کسبه، بازار و فروشندگان امری بسیار حیاتی است و باید این اصل مهم فروش در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با ورود جوان‌ترها به بازار فروش با تغییر دیدگاه های سنتی و قدیمی مواجه هستیم، گفت: بر این اساس امروزه باید با اخلاق مداری و روی خوش و تکیه بر اصول جذب مشتری میزان فروش خود را بالا ببرد.

مدیر بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان اضافه کرد: روزگاری وقتی پای سمینار آموزشی برای ارتقا مهارت های فروش به میان می آمد حتی خود روسای اتحادیه ها نیز تمایل به شرکت نداشتند اما امروز می بینیم که خود اتحادیه ها مثل اتحادیه صنایع غذایی اقدام به برگزاری چنین سمینار آموزشی می کنند و با استقبال گسترده بازاریان مواجه می شود.

وی اضافه کرد: حتی در دوره های گذشته برگزاری سمینارهای آموزشی در جهت مشتری مداری و استفاده از روش های مدرن برای فروش برای خود اتاق اصناف و کمیسیون آموزشی هم احساس نمی شد و امروز با تغییر نگاه اساسی هم در اتاق هم در بین اتحادیه و در گام بعدی در بین کاسبان مواجه ایم.

وی ادامه داد: شرکت در این دوره آموزشی و بالا بردن دانش، علم فروش و مشتری مداری در حدی در اصفهان جا افتاده است که متصدیان می دانند اگر چه باید هزینه های سنگینی را بپردازند اما این دوره های آموزشی را برگزار و کاسبان حتی با پرداخت هزینه‌های بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان حاضر به شرکت در این نوع همایش ها می شوند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه اگر فروشندگان ما نتوانند خود را با این تحولات هماهنگ کنند، گفت: به طور قطع از بازار فروش عقب می مانند، در واقع فروشندگان با خلق روش های متفاوت با ایده های جدید یا جدی گرفتن فروش مجازی و تلفیق آن با دنیای حقیقی می توانند تمام سلایق مشتری را در نظر بگیرند.

رسول جهانگیری تصریح کرد: مردم امروز شرایط سختی را می گذرانند و امروز با توافقی که بین اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صمت صورت گرفت نظارت بر سطح بازار و عرضه کنندگان بسیار جدی تر شده است و از اداره بازرسی اتاق اصناف می خواهیم که در مرحله اول ارشادی و بعد اخطاری برخورد کنند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =