افتتاح ۳۱۰ پروژه خصوصی و دولتی در هفته دولت شهرستان رشت/  ایجاد ۲ هزار و ۱۹۰ فرصت شغلی جدید

فرماندار شهرستان رشت بابیان اینکه در هفته دولت 315 پروژه قابل‌افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و ساخت 5 پروژه از میزان مذکور در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود و 310 پروژه بااعتبار 412 میلیارد و 566 میلیون و 100 هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، سید محمد احمدی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی باید بتوانند به‌صورت مستقیم برای رفع موانع دریافت تسهیلات خود با روسای بانک‌ها در ارتباط باشند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه دلایل و موانع پرداخت تسهیلات باید به‌طور ویژه از سوی روسای بانک‌ها پیگیری و تسهیل شود، افزود: بانک‌ها بر اساس ضوابط و قوانین خود در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تلاش کنند تا روند پرداخت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

احمدی بابیان اینکه ایجاد 425 طرح بوم‌گردی در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان رشت پیش‌بینی و طراحی‌شده است، خاطرنشان کرد: تلاش است تا با ایجاد واحد‌های مذکور حوزه گردشگری در شهرستان رشت بیش‌ازپیش توسعه یابد.

 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کاری بزرگ و پرتحرک است و تحرک دستگاه‌های اجرایی در پرداخت این تسهیلات از هفته‌های گذشته در رشت افزایش‌یافته است افزود: سامانه کارا به‌طور مجدد در راستای این فرآیند فعال‌شده و کمیته فنی شهرستان با فعالیت بیشتری به اقدامات خود رسیدگی می‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه با تأمل در عملکرد و اقدامات می‌توان دریافت که عامل موفقیت برخی دستگاه‌ها در جذب و پرداخت این تسهیلات پیگیری مداوم است گفت: بانک‌ها می‌توانند با تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه‌ها موانع پرداخت تسهیلات را برطرف کنند.

احمدی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان رشت اقدامی جهادی بوده که از سوی دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری شده تا نتیجه مطلوب در حوزه اشتغال حاصل شود خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری یکی از محور‌های توسعه شهرستان و استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به متقاضیان تسهیلات اشتغال و برطرف کردن موانع این فرآیند با هنر مدیریت صحیح محقق می‌شود تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به‌منظور تسهیل در روند پرداخت این تسهیلات باید تحرک خود را افزایش دهند.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر فرارسیدن هفته دولت و بابیان اینکه هفته دولت ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر است خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی بزرگ است تا دستگاه‌های اجرایی باوجود شرایط حساس و تمامی تنگناها عملکرد خود را برای مردم معرفی کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت با خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های خود در راستای خدمت به مردم اقدام می‌کنند افزود: تبیین عملکرد دولت به‌گونه‌ای تبیین دستاورد‌های نظام است و باید برای مردم معرفی شود.

 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت

احمدی بابیان اینکه شهرستان رشت در هفته دولت 315 پروژه قابل‌افتتاح و کلنگ زنی دارد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و ساخت 5 پروژه از میزان مذکور در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود و 310 پروژه بااعتبار 412 میلیارد و 566 میلیون و 100 هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تأکید بر اینکه 271 پروژه از میزان مذکور مختص بخش دولتی و 44 پروژه ویژه بخش خصوصی است بیان کرد: 86 درصد پروژه‌های هفته دولت در شهرستان رشت ویژه بخش دولتی و 14 درصد در حوزه بخش خصوصی است.

احمدی با اشاره به اینکه پروژه‌های هفته دولت سال 97 شهرستان رشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ مبلغ 98 درصد افزایش‌یافته است تأکید کرد: این امر به دلیل استفاده احسنت از ظرفیت بخش خصوصی و غیردولتی در اجرای پروژه‌ها در رشت محقق شده است.

وی بابیان اینکه با افتتاح پروژه‌های مذکور 2 هزار 190 فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.1 درصد افزایش دارد گفت: 40 درصد اعتبارات پروژه‌های قابل‌افتتاح هفته دولت در شهرستان رشت در حوزه بخش خصوصی و 60 درصد در بخش دولتی هزینه شده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه شهرستان رشت باید به سمت تقویت زیرساخت پیش رود و این شهرستان نیازمند جهش و تحرک به‌سوی توسعه زیرساخت‌ها است گفت: در آینده‌ای نزدیک افزایش بهره‌مندی زیرساخت‌ها در حوزه طرح‌های هادی، آب و راه روستایی شهرستان رشت اعلام می‌شود.

 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =