فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از بررسی بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال طرح اشتغال‌زایی در کارگروه شورای اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ یونس رنجکش در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا اضافه کرد: این مقدار تسهیلات پیش بینی شده مربوط به ۶۸۷ طرح مصوب کارگروه است.

وی اضافه کرد: از این مقدار طرح مصوب ۶۰۵ مورد مربوط به اشتغال زایی روستایی با اعتبار پیش بینی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و۸۲ طرح فراگیر با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز بیش از ششصد و ده میلیارد ریال است.

به گفته وی؛ با این تعداد طرح و اعتبار تسهیلاتی پیش بینی شده حدود ۲ هزار فرصت شغلی جدید در نظر گرفته شده است.

فرماندار آستارا یادآور شد: ۸۶۹ متقاضی اشتغال زایی در آستارا در بخش فراگیر و اشتغال روستایی در سامانه کارا ثبت نام داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون پرونده ۳۹۷ متقاضی پس از بررسی های نهایی از سوی کارگروه به بانک‌های عامل ارسال شده است که ۷۸ نفر آنان موفق به دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد ریال شده اند و مابقی در حال پرداخت میباشد.

یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آستارا

وی ادامه داد: تعداد طرح‌ها و میزان اعتبارات پیشنهادی مصوب شده ۳ برابر ظرفیت اعتباری شهرستان همچنین ۳۱۰ میلیارد ریال در دو بخش اشتغال فراگیر و روستایی است که به ترتیب اولویت و نوبت به متقاضیان پرداخت می‌شود و در صورت نقص پرونده و یا عدم مراجعه متقاضی به شخص دیگر پرداخت خواهد شد.

رنجکش اضافه کرد: بانک‌های عامل تا پایان شهریور ماه جاری فرصت دارند نسبت به جذب اعتبارات تخصیصی و پرداخت وام اقدام کنند و تسریع در کار بانک یک ضرورت است.

وی خواستار مراجعه متقاضیان و پیگیری های مربوطه در راستای دریافت تسهیلات نیز شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =