دادستان کرج: اگر شورای شهر تا هفته آینده تعیین تکلیف نکند به عنوان مدعی‌العموم ورود می‌کنیم

حاجی رضا شاکرمی دادستان مرکز استان البرز ظهر امروز 30 مرداد ماه در نشستی صمیمی با سرپرست ها و مسئولین خبرگزاری ها در خصوص مسائل روز شهر کرج به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین ،شاکرمی با اشاره به اختلافات مدیریت شهری کرج که منجر به انتخاب نشدن شهردار این کلان‌شهر شده است، اظهار کرد: چند جلسه با اعضای شورا داشته و تذکرات لازم را به آن‌ها اعلام کرده‌ام. مردم از عملکرد شورای شهر و شهرداری کرج راضی نیستند.

وی گفت: به نظر شورا و نمایندگان مردم احترام گذاشته‌ایم، اما اگر اقدامات شورا موجب خسران مردم و شهر شود، به‌صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم.

دادستان مرکز استان البرز با اشاره به ضرری که طی یک سال اخیر به دلیل سوء مدیریت شورا، عدم برنامه‌ریزی و اختلافات موجود در انتخاب شهردار به شهر و مردم واردشده است، گفت: رویه در پیش‌گرفته شده، نوع جابه‌جایی مدیران و استفاده از مدیران ضعیف باعث خسارت‌های سنگین به شهر و مردم شده است.

نوع نظارت شورای شهر کرج بر شهرداری بیشتر نوع نظارت برای انتصابات بوده تا خدمات‌دهی
شاکرمی با اشاره به نظارت ذاتی شورای شهر بر عملکرد شهرداری افزود: نوع نظارت شورای شهر کرج بر شهرداری بیشتر نوع نظارت برای انتصابات بوده تا خدمات‌دهی به مردم

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه نوع خدمات‌دهی شهرداری به مردم بسیار ضعیف است، گفت: مردم از این وضعیت ناراحت هستند و به‌صراحت می‌توان گفت؛ نوع خدمات‌دهی مدیریت شهری به مردم قابل‌قبول نیست.

شاکرمی بابیان اینکه دستگاه قضایی نیز از وضعیت موجود گله‌منداست، گفت: ما به‌عنوان مدعی‌العموم هشدارهای لازم را داده‌ایم و متذکر شده‌ایم که شورا باید به وظایف ذاتی خود در خصوص انتخاب شهردار و ساماندهی امور شهر اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که تا هفته آینده این وضعیت تعیین تکلیف نشود، از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم عملکرد یک سال اخیر شورا را تهیه و ارائه کنند، مقدمات این مهم نیز انجام‌شده است.

به‌عنوان مدعی‌العموم و دادستان اقدامات لازم را انجام خواهم داد
وی تأکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کنند و شورای شهر نتوانند به اوضاع شهر و شهرداری رسیدگی کند، بنده به‌عنوان مدعی‌العموم و دادستان اقدامات لازم را انجام خواهم داد، برای اقدام قانونی اسناد و مدارک کافی موجود است.

وی خاطرنشان کرد ضمن ابراز امیدواری از اینکه کار به‌جاهای باریک نکشد، : امیدواریم شورا به وظیفه ذاتی خود عمل کند و اعضا اختلافات را کنار بگذارند.

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی باید زبان گویای مردم باشند
شاکرمی با اشاره به اهمیت رسانه و نقش آن در بهبود شفافیت گفت: شفافیت و فساد با هم نسبت عکس دارند و هرچه شفافیت در جامعه بیشتر باشد فساد هم کمتر خواهد شد و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی باید زبان گویای مردم باشند و در خبررسانی به پیشگیری از التهاب و آبروی افراد توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ابزاری برای نظارت عمومی مردم بر مسئولین است خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید بدون اغماض حرف خود را بزنند اما نباید موجب تخریب دیگران و یا تشویش اذهان عمومی شوند.

دادستان مرکز استان البرز در ادامه به مسئولیت مدیران در قبال رسانه‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: مدیران باید در برابر انتقاد درست، صحیح و قانونمند رسانه‌ها پاسخگو باشند.

 وی به نقش رسانه در جهت‌دهی به افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: افکار عمومی در اکثر جوامع، حکومت‌ها را وادار به اتخاذ تصمیماتی می‌کند که مردم می‌خواهند و یکی از ابزارهای وادار کردن حکومت‌ها به تصمیمات درست رسانه‌ها هستند ما در استان همیشه سعی کرده‌ایم تا جایی که امکان‌پذیر است اطلاع‌رسانی نسبت به مسائل مهم را در دستور کار قرار دهیم.

هفت درصد بازداشت شدگان تجمعات مرداد کرج "خانم " بودند
وی در بخش دیگری از این نشست به تجمعات اخیر در کرج اشاره کرد و افزود : در این تجمعات افرادی دستگیر شدند که با اکثر آنان با رأفت اسلامی برخورد شد و آزاد شدند اما برای افرادی که دست به تخریب زدند و در این اغتشاشات نقش داشتند پرونده قضایی تشکیل شد و در این راستا افراد دیگری نیز شناسایی شده‌اند در این تجمعات مجموعاً هفت درصد از بازداشت شدگان را بانوان تشکیل می‌دادند که اکثر آنان نیز آزاد شده‌اند.

شاکرمی با بیان اینکه در موضوع اطلاع رسانی پرونده‌های قضایی با محدودیت‌هایی در مورد دسترسی به دیگر متهمان، متواری شدن همدستان و اختفای ادله جرم مواجه هستیم، عنوان کرد: تلاش دادستانی کرج اطلاع‌رسانی در مورد اخبار و اطلاعات است.

وی با اشاره به دستگیری افرادی که در دی ماه دارای سابقه قضایی بودند،گفت: افرادی که در اغتشاشات دی ماه اقدام به ایجاد کانال های تلگرامی کرده بودند و برای ایجاد نا آرامی تحریک و تشویق می‌کردند و وابستگی داشتند ، دستگاه قضایی سیاست برخورد شدیدتری با آن ها در پیش گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحقیقات لازم در مورد پرونده‌های قضایی نیازمند زمان است،گفت:در یک شعبه برای 60 نفر منع تعقیب و تعلیق صادر شد اما در شعبات دیگر هنوز تحقیقات برخی پرونده‌ها تکمیل نشده است.

شاکرمی در مورد اغتشاشات دی ماه، گفت: از مجموع پرونده‌های دی ماه به جز ده نفر مابقی تعلیق تعقیب داده شده و برای 10 پرونده منجر به صدور حکم شد و افرادی که نقش داشتند در حال شناسایی هستند.

دادستان مرکز استان البرز با بیان اینکه در مورد موضوع برخورد با محتکران اقدامات مشترکی با تعزیرات داریم، تصریح کرد: در جاهایی که سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شناسایی می‌کنند اقدامات هماهنگی انجام و در حال حاضر هر جا که انباری هست همه مورد رصد قرار می‌گیرد و یکی از استانهایی که برخوردهای خوبی در زمینه احتکار داشته و کشفیات زیادی هم داشته استان البرز بوده چون ناجا، سپاه، بسیج و مردم هماهنگ هستند و هر وقت از شبانه‌روز تعزیرات اجازه ورود خواسته ما هم اجازه برای آنها صادر کرده ایم که نتایج خیلی خوبی داشته است.و مردم موارد مربوط به احتکار را به نهادهای متولی گزارش کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =