مهر نوشت: طرح استفاده از دیوارهای تالار اپرای سیدنی (اپراهاوس) برای تبلیغات یک مسابقه سوارکاری واکنش‌های گسترده‌ای در استرالیا به همراه داشته است.

منتقدان می‌گویند این تصمیم باعث ایجاد تابلوی تبلیغاتی برای مسابقات و قماربازی می‌شود که خلاف مقررات تالار اپرای سیدنی است، اما برخی دیگر از جمله اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا از این اقدام دفاع کرده‌اند و آن را حرکتی مثبت برای گردشگری و اقتصاد خوانده‌اند.

از روز جمعه به این طرف بیش از ۱۵۰ هزار نفر با امضای طوماری در اینترنت خواهان محافظت از تالار اپرا شدند. تالار اپرای سیدنی که در سال ۱۹۷۳ گشایش یافت از سوی سازمان ملل به عنوان شاهکار معماری قرن بیستم شناخته شده و همچنین در سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

اپرای سیدنی

جنجال سر چیست؟

هفته گذشته، هیات مدیره تالار اپرای سیدنی پیشنهاد استفاده از دیوارهای این تالار برای نمایش تبلیغات مسابقات سوارکاری جام اورست را رد کرد و گفت چنین کاری تجارتی کردن نامناسب این مکان است. لوییز هیرون رییس اجرایی این تالار گفته است: ما مقرراتی برای محافظت اعتبار میراث‌های جهانی خود داریم.

اما گلادیس برجیکلیان رییس ایالتی با لغو این تصمیم، مجوز نمایش نسخه تجدیدنظرشده این تبلیغات را برای ۱۰ دقیقه روی دیوارهای این تالار صادر کرد. در نسخه اصلاح شده کلمه اورست و شماره‌های سوارکاری که از طرف تالار اپرا به عنوان عناصر تجارتی دسته‌بندی شده بود، نگه داشته شده است.

یکی از سخنگویان یونسکو به روزنامه گاردین گفت که این مساله را تحت بررسی دارند اما نمی‌خواهد اظهارنظر فوری در این مورد داشته باشد.

هزاران نفر در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند برای مختل کردن این نمایش قرار است در زمان نمایش با چراغ شرکت کنند. از دیوارهای تالار اپرای سیدنی معمولا برای نمایش‌های هنری و مراسم فرهنگی استفاده می‌شود.

241244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =