ایسنا نوشت: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت با اشاره به ناپدید شدن روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی و اظهارنظرها درباره ترور او نوشت، حداقل یک زمینه یعنی نحوه انجام ترورها وجود دارد که هنوز اسرائیل دستوراتش را در این باره به عربستان دیکته نکرده است.

روزنامه عبری‌ زبان یدیعوت آحارونوت به دنبال حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی پس از ورودش به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه ضمن اشاره به ناکامی مقامات عربستانی در ترور بی‌سر و صدا وی و بدون برملا شدن این جنایت نوشت، سعودی‌ها هنوز از اسرائیل چگونه ترور کردن‌ را یاد نگرفته‌اند.

خاشقجی

این روزنامه نوشت، اسرائیل تحولات این مساله را پیگیری می‌کند اما علنا در این باره اظهارنظری نکرده است.


یدیعوت آحارونوت به همکاری عربستان و اسرائیل پرداخت و نوشت، میان سازمان اطلاعات این دو طرف در برخی زمینه‌های مشترک همکاری وجود دارد. اگر گزارش‌های منتشر شده از سوی استانبول صحت داشته باشند، نشان می‌دهند حداقل یک زمینه یعنی چگونه ترور کردن وجود دارد که اسرائیل هنوز دستوراتش را در این باره به عربستان دیکته نکرده است.

تحلیلگر امور اطلاعاتی روزنامه یدیعوت آحارونوت معتقد است، اگر سازمان اطلاعات عربستان مسؤول ترور خاشقجی باشد، باور کردن اینکه این عملیات بدون مشورت با کارشناسان اجرایی شده باشد، دشوار می‌شود.

روزنامه مذکور نوشت، اسرائیل و ایالات متحده به مساله ناپدید شدن خاشقجی توجه نشان می‌دهند، در حالی که اطلاعاتی از او از زمان ورودش به ساختمان کنسولگری در دوم اکتبر وجود ندارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =