مهر نوشت: مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی آماده نمایش شد.

مستند «شامار» به کارگردانی محسن جعفری‌راد که تصویربرداری آن از سال ۸۹ آغاز شده و اواخر شهریور امسال به اتمام رسیده است، به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ارسال شد.

جعفری‌راد که علاوه‌بر فیلمسازی به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینما نیز از سال ۸۷ با نشریات مختلفی همکاری داشته و هم اکنون عضو تحریریه مجله «فیلم» است، درباره عنوان مستند «شامار» و حال و هوای آن می‌گوید: شامار از اسامی قدیمی گیلکی به معنی بهترین مادر است. این مستند هم روایت زندگی پرفراز و نشیب مادرم است که هفت سال قبل به مظلومانه‌ترین شکل ممکن، فوت کرد؛ مرگی که هنوز علتش مشخص نیست و فیلم سعی می‌کند علتش را پیدا کند.

وی درباره انگیزه خود از ساخت این مستند هم توضیح می‌دهد: تصاویری از بیماری مادرم در سال ۹۰ و زمانی که زنده بود داشتم. تصاویر را تدوین کردم، دوستان و همکارانم در مجله فیلم آن فیلم و تصاویری تازه از پدرم را دیدند و پیشنهاد دادند که تکمیلش کنم همچنین تعدادی از سینماگران سوژه فیلم و محتوای آن را پسندیدند و گفتند که در صورت پرداخت مناسب، فیلم موفقی می‌شود. مجموعه این‌ها باعث شد که انگیزه لازم را برای تکمیلش پیدا کنم و با کیوان کثیریان برای تهیه‌کنندگی کار، صحبت کردم و با همدلی و همراهی او، تصویربرداری فیلم تکمیل و تدوین آن تمام شد.

لوکیشن‌های این مستند ۶۰ دقیقه‌ای در شهرهای شرقی گیلان (رحیم آباد، لنگرود، رودسر) کرج، ساوه و تهران است. جعفری‌راد فیلمسازی را از سال ۸۶ در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان آغاز کرده و تاکنون چند فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته است.

عوامل اصلی مستند «شامار» عبارتند از طراح، پژوهشگر و کارگردان: محسن جعفری‌راد، مشاور کارگردان: پوریا ذوالفقاری، تصویربردار و تدوینگر: هادی محمدی، مدیر تولید: متین مهدوی، عکاس: هادی محمدی، رضا آقاجانی، تهیه‌کننده: کیوان کثیریان، محسن جعفری‌راد.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =