میزان نوشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی، روز جمعه در ارتفاعات البرز و بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران است.

ر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز جمعه در ارتفاعات البرز و بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات غرب سمنان و شرق تهران است. همچنین در این روز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باشد شدید موقتی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، جنوب اصفهان و جنوب غربی یزد، غرب و جنوب کرمان و شمال هرمزگان رخ خواهد داد.

گفتنی است روز شنبه با عبور موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، شمال غرب و به تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز رگبار باران همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود. بارش در نیمه‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شدت بیشتری خواهد داشت. در این روز و همچنین در روز یکشنبه درساعات بعد از ظهر واوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق فارس، غرب وجنوب کرمان و شمال هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه با حرکت سامانه به سمت مرکز کشور ازشدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته شده و بارش در استان‌های واقع در مرکز، تهران و سواحل جنوبی دریای خزر گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین در استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان و قم وزش باد شدید موقتی گاهی با گرد و خاک پیش بینی می‌شود. در روز جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باشد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

بنابراعلام و هشدار سازمان هواشناسی در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب روز‌های جمعه وشنبه رشد ابر‌های همرفتی، رگبارورعدوبرق و وزش بادشدید موقتی در شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان و جنوب غرب کرمان پیش بینی می‌شود. در مناطق کوهپایه‌ای به سبب رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجوددارد ازاین رو به هموطنان عزیز در مناطق مذکور توصیه می‌شود که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =