دفاع مقدس دارایی معنوی ایران است/ تأکید بر تکمیل مرکز دفاع مقدس استان لرستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:در گردهمایی «عاشورائیان و دفاع مقدس» با بیان این‌که لرستان دومین استان صدمه‌دیده از جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۵۰۰ بمب، راکت و موشک در لرستان فرود آمد و ۶۳۰۰ شهید تقدیم پایداری انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت اله ناصرپور  گفت: دفاع مقدس دارایی معنوی ایران است.

 ناصرپور در گردهمایی «عاشورائیان و دفاع مقدس» با بیان این‌که لرستان دومین استان صدمه‌دیده از جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۵۰۰ بمب، راکت و موشک در لرستان فرود آمد و ۶۳۰۰ شهید تقدیم پایداری انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس ۱۷۵ مرحله بمباران در سطح شهرستان‌های لرستان صورت گرفت، اضافه کرد: علت موفقیت نظام اسلامی ایران در جنگ تحمیلی و در مقابل ۴۵۵ شرکت اروپایی و آمریکایی که به پشتیبانی صدام آمده بود، معنویت و پیوند امام و امت بود.

دفاع مقدس دارای معنوی ایران است

ناصرپور، دفاع مقدس را دارایی معنوی ایران برشمرد و گفت: ایثار و گذشت خیمه دارایی معنوی ملت ایران است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان شهادت را اراده قوی برای جان سپردن در راه معبود معنا کرد و گفت: دشمن در جنگ تحمیلی پیوند امام و امت را محاسبه نکرده بود.

وی با اشاره به این‌که عملیات ثامن‌الائمه با تکیه‌بر مردم طراحی شد، اظهار کرد: جهاد سازندگی از قالب‌های حضور مردم در دفاع مقدس بود تا دیروز جهاد سازندگی بود و باید امروز جهاد اقتصادی داشته باشیم.

دفاع مقدس

ناصرپور با ذکر این مطلب که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال مقابله با چهار تهدید تخریب، تحدید، تضعیف و تحریف هستیم، ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کنند که کار ارزشی را فقط مختص به هشت سال دفاع مقدس کنند و می‌خواهند ارزش‌ها را محدود کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تهدید تضعیف، به معنای ضعیف کردن پایه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است، ادامه داد: ما با تهدید تحریف مواجه هستیم چراکه امروز می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس را جناحی کنند این در حالی است که ارزش‌های دفاع مقدس گفتمان برآمده از مردم است و نباید آن را دولتی کرد.

تاکید بر تکمیل مرکز دفاع مقدس

وی با اشاره به این‌که باید از درون حافظ ارزش‌های اسلامی باشیم، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نظام آموزشی قوی داشته باشیم می‌بایست معلمان ابتدایی سطح تحصیلی بالایی داشته باشند.

ناصرپور با ذکر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دو پروژه را پیگیری می‌کند، اضافه کرد: مرکز دفاع مقدس باید به‌سرعت تکمیل شود چراکه این مرکز دانشگاهی بدون معلم برای تربیت جوانان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که دفاع مقدس دارای دانش ضمنی بود، افزود: دانش ضمنی دانشی است که فقط در ذهن فرد است لذا دانش ضمنی دفاع مقدس نوشته شود چراکه پیامبران هم دانش خود را می‌نوشتند.

وی با اشاره به این‌که دانش‌نامه دفاع مقدس در حال نگارش است، تصریح کرد: امسال در تلاش هستیم تا اعتبار یک درصد پژوهشی برای نوشتن دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان تخصیص یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =