اعلمی: ۲ گزینۀ مهم دربارۀ ترامپ پیش رو داریم

یک کارشناس مسائل آمریکا معتقد است که به لحاظ تاریخی ایران از جمهوری‌خواهان امتیاز بیشتری می‌گیرد، در حالی که ما به دموکرات‌ها تمایل داریم.

یک پژوهشگر آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: «رییس جمهور متناسب با اقدامات داخلی برای اصلاح امور و پیگیری حقوق شهروندان باید فعالانه مانند گذشته در مجامع بین المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند و به علاوه حضور فعالانه تری نسبت به گذشته برای احقاق حقوق کشور از مجاری دیپلماتیک داشته باشد. این کار حقانیت ما را در پایبندی به تعهدات بین المللی اثبات می کند و ضمنا مانع افزایش تنش و تحقق برنامه های نئوکان های جنگ طلب می شود.»

اعلمی فریمان

هادی اعلمی‌فریمان کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اهمیت سفر رئیس‌جمهور به ۲ اقدام مهم اشاره کرد و گفت: «باید دو اقدام انجام دهیم. ابتدا متناسب با تمایل به مذاکره ترامپ جدول کامل مطالبات ما تهیه شود و طرف مقابل نیز ناچار به ارائه پاسخ و تحرک در سیستم سیاسی خود خواهد شد.

دوم باید در میان مدت به لابی گری قوی و ایجاد ارتباط با افرادی مانند برنی سندزر و هواداران او اقدام کنیم. ضمنا گاهی شرایط تاریخی شاید سبب شود جمهوریخواهان در بزنگاه های تاریخی بیش از دمکرات ها امتیاز دهند در حالی که ما بیشتر به دمکرات ها تمایل داریم. در هر صورت باید به سمت رفع تنش و جلوگیری از تنش تصاعدی پیش برویم.»

اعلمی‌فریمان در نهایت با اشاره به دیدارهای مهم رئیس جمهور در حاشیه اجلاس گفت: «دیدارهای دوجانبه و چندجانبه رییس جمهور در سازمان ملل با مقامات مختلف کشورها قطعا در رفع تنش ها موثر است. ضمن اینکه رییس جمهور بدون توجه به جنگ طلبان داخلی کشور باید اقدامات خود را پیش ببرد.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =