ایرنا به نقل از معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نوشت: علوم کوانتومی جهت‌‌گیری جدیدی در دنیا است که می ‌تواند پس از «نانو تکنولوژی»، مسیر مناسبی را در عرصه فن آوری برای کشورمان ایجاد کند.

سورنا ستاری روزیکشنبه در حاشیه رونمایی از یک دستاورد و فناوری درهم تنیدگی کوانتومی در مرکز علوم و فنون لیزر ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، کشورمان در حوزه نانو به‌ویژه نیروی انسانی از قدرت‌های برتر دنیا محسوب می‌شود و شرکت‌های خوبی در این حوزه فعال‌شده است، یکی از دلایل اصلی این اتفاق را وجود زیرساخت‌های علمی مناسب در حوزه نانو دانست.
وی اظهارداشت : به‌طور حتم علم کوانتوم نیز جهت‌گیری جدید و داغی است که می‌تواند پس از نانو تکنولوژی مسیرهای مناسبی را در عرصه علم و فناوری برای فعالان عرصه دانش‌بنیان ایجاد کند و این حوزه از ظرفیت بالایی برای خلق فناوری برخوردار است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود : در حال حاضر در حوزه کوانتوم زیرساخت‌های مناسبی ایجادشده است و این بستر آماده ورود شرکت‌های دانش‌بنیان است.
ستاری درخصوص ضرورت تأسیس و راه‌اندازی ستاد کوانتوم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: البته در حال حاضر پژوهش‌های علمی در حوزه کوانتومی می‌تواند در ستاد توسعه فناوری نانو پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته و شرکت‌های بزرگ صنعتی و تجاری جهان به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علوم و فناوری کوانتومی ازجمله ارتباطات، شبیه‌سازی، محاسبات، حسگر‌ها و زیست‌شناسی کوانتومی هستند، اظهار امیدواری کرد که زمینه توسعه علمی در حوزه کوانتوم هر چه بیشتر در مراکز علمی و دانشگاهی کشور فراهم شود.
یک دستاورد و فناوری جدید در حوزه کوانتوم روز چهارشنبه با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران رونمایی شد.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =