معاون وزیر ارتباطات: توجه به ارتقای سواد‌ رسانه‌ای برای بهبود شاخص ارتباطات ضروری است

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور جوانان در جمع فعالین حوزه فاوای آذربایجان‌غربی توجه به ارتقای سواد رسانه‌ای برای بهبود شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات را ضروری دانست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، نشست دستیار امور جوانان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالین حوزه فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

سجاد بنابی دستیار وزیر در امور جوانان و رئیس شورای دستیاران امور جوانان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالین فاوای استان گفت: تلاش دولت بعد از ۱۲ سال دوری کشور از فضای فناوری‌های نوین، امروز باعث شده پهنای باند کشور از ۷۵ به ۱۸۰۵ گیگابیت بر ثانیه برسد.

دیدار معاون وزیر با فعالان فاوای آذربایجان غربی

وی افزود: توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به حوزه ارتباطات، سبب رشد کشورمان در این حوزه در جهان از رتبه ۱۱۰ به ۵۵ باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در طی این مدت میانگین پهنای باند کشور بازای هر مشترک ۲۳ مگابیت برسد ضمن اینکه همه شهرهای کشور به فناوری نسل چهارم (۴G) ارتقا یابند.

دستیار وزیر در امور جوانان و رئیس شورای دستیاران امور جوانان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: وزارت ارتباطات تلاشش براین اساس است که بجای سلطه، نقش تسهیل گری را ایفا کند.

بنابی گفت: ما نمی توانیم در تمام حوزه‌ها خودکفا باشیم لذا باید برای تولید و پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات، بازارهای مصرف خارج از کشور را مدنظر قرار دهیم.

بنابی اظهار کرد: نگاه ویژه وزیر به جوانگرایی نیز از آغاز این اتفاق در پست شروع شده است.

وی در مورد استان آذربایجان‌غربی هم گفت: دلیل اصلی رتبه پایین ۲۸ام این استان در شاخص ارتباطات کشور مربوط به سواد رسانه ای است که باید ارتقا یابد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =