حمله با بدافزار «ارز رُبا» به سایت‌های حکومتی استرالیا و انگلیس

هکرهای ناشناس با استفاده از یک پلاگین آلوده، به وب‌سایت‌های دولتی استرالیا و انگلیس حمله کرده و اقدام به ربودن ارز مجازی از روی سیستم‌ها کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در این حمله سایت‌های دولتی از جمله وب سایت پارلمان استرالیا مورد حمله قرار گرفت و با روش «ارز رُبایی» / Cryptojacking سیستم قربانیان را برای سرقت انواع ارزهای مجازی تحت کنترل درآوردند.{لینک}

رایانه‌های حکومتی یکشنبه از طریق یک پلاگین متصل به مرورگر موسوم به Browsealoud ، متعلق به شرکای نرم‌افزاری آلوده شدند و سرورهای بهداشت و درمان انگلیس و سایت نظارت بر دیتا در انگلیس نیز قربانی این حمله بدافزاری شدند.

وب‌سایت‌های دولت محلی کوئینزلند در استرالیا بلافاصله این پلاگین را از روی مرورگر مذکور حذف کردند و «اسکات هلم» محقق امنیت اطلاعات که این بدافزار را کشف کرده، گفت با حذف پلاگین، مشکل برطرف می‌شود.

بدافزار «ارز رُبا» سال گذشته به عنوان جدیدترین بدافزار مخرب برای سرقت دیتای ارزهای مجازی از روی رایانه قربانی سیستم‌های زیادی را آلوده کرد، تا جایی که 1 میلیارد بازدیدکننده از سایت‌های اُپن لند، streamango، رپید ویدئو و آنلاین ویدئو کانورتر قربانی «ارز رُبایی» شدند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =