استفاده از تاییدیه پستی برای نامزدهای انتخاباتی روی فیس‌بوک

از ترس ترول‌های روسی تبلیغ‌دهندگان انتخاباتی روی فیس‌بوک باید از طریق پست مدارک و هویت خود را تایید کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، دادن اطلاعات غلط و تحت تاثیر قراردادن انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باعث شد تا پلتفرم شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک در مظان اتهام قرار گرفته و به آنها لقب «جاده صاف کن» روس‌ها داده شود.

ترول‌های روسی با ارسال اخبار جعلی، تغییر در لایک پست‌ها و انتشار اخبار طرفداری از ترامپ، باعث شکست دموکرات‌ها در انتخابات شدند و حالا فیس‌بوک که قانون‌گذاران آمریکایی آن را یکی از مسببین اصلی حادثه می‌دانند، به دنبال یافتن راه‌های جدید برای جلوگیری از وقوع حادثه مشابه در انتخابات نوامبر آینده است و به همین خاطر می‌خواهد برای تاییدیه انجام تبلیغات روی پلتفرم خود، از مشتریان آدرس پستی فیزیکی گرفته تا مانع از نفوذ مجدد روسیه بر انتخابات شود.{لینک}

«رابرت مولر» از نهاد مشاوره ویژه ایالات متحده / OSC - که یک نهاد مستقل دائمی در امور بازپرسی فدرال و کیس‌های حقوقی است- علیه 13 روس و 3 شرکت روسی به اتهام دسیسه چینی علیه هیلاری کلینتون و به نفع کمپین انتخاباتی ترامپ، اعلام جرم کرد و حالا استراتژی فیس‌بوک برای گرفتن تاییدیه پستی بعد از این ماجرا شکل گرفته که به گفته «کتی هارباث»، مدیر جهانی برای برنامه‌ها و خط‌مشی‌های فیس‌بوک، تاییدیه شامل یک کد خاص برای نامزدهای انتخابات است که اداره فدرال آن را تایید نهایی می‌کند تا معلوم شود فلان تبلیغ مربوط به کدام نامزد محلی است و کسی از بیرون از ایالات متحده روی این نوع تبلیغات نفوذ ندارد.

به گفته وی کد ارسالی به معنای این است که یک تبلیغ خاص مربوط به شهروند ساکن ایالات متحده است و البته این روش همه مشکلات را حل نخواهد کرد اما ارسال به سبک سنتی و به صورت پستی اجازه خرید تبلیغات توسط روس‌ها را نخواهد داد.

رابرت مولر و اعلام جرم علیه مالکین ترول‌های روسی / عکس زیر

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =