نخستین اقتباس تلویزیونی از رمان‌ پائولو کوئلیو انجام خواهد شد

مهر نوشت: یکی از آثار پائولو کوئلیو، نویسنده رمان مشهور «کیمیاگر» به زودی به سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود.

به گزارش ددلاین، شرکت‌هایی که در همکاری با هم سریال اخیر «خدایان آمریکایی» را با اقتباس از آثار نیل گیمن ساخته بودند، حالا قراردادی اختصاصی با پائولو کوئلیو، نویسنده شهیر برزیلی امضا کرده‌اند تا نخستین سریال تلویزیونی درام ساخته شده بر پایه کتاب‌های او را به نظر مخاطبان برسانند.

این سریال که یک تریلر جنایی خواهد بود، به اکتشاف در تم‌های موضوعی و شخصیت‌هایی از رمان‌های «شیطان و خانم پریم»، «بریدا» و «ساحره پورتوبلو» خواهد پرداخت که همگی توسط خانه نشر هارپر کالینز منتشر شده‌اند. اکتشاف در حالات انسانی و به نمایش کشیدن سبک داستانی و چندلایه‌ای کوئلیو از اهداف اصلی این سریال هستند.

این سریال تلویزیونی که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده است، داستان کشیشی جوان را تعریف می‌کند که راهی سفری خوداکتشافی برای رستگاری می‌شود چون کلیسایش او را طرد کرده، از دست قانون فراری است و یک خانواده جنایی قدرتمند دنبال اوست. در عین حال، ماموری از سی‌آی‌ای که دنبال اوست موفق به کشف قدرت‌هایی مرموز و ارتباطی بسیار عمیق‌تر از آن چه که فکر می‌کرد ممکن است، می‌شود.

کوئلیو که به خاطر ارتباط عمیقی که با مخاطبانش برقرار می‌کند، شناخته‌شده است، شخصا هر اپیزود را معرفی خواهد کرد و افکارش در مورد تم‌های موضوعی‌ آن را در میان خواهد گذاشت. او همچنین در پروسه توسعه خلاقانه پروژه نقشی مستقیم خواهد داشت.

دی لورتو، رییس شرکت سازنده این سریال گفت: «تا به حال نویسنده‌ای به اندازه پائولو کوئلیو پُرکار، فکربرانگیز و اجتماعی نبوده است. داستان‌های او باعث می‌شوند ما به دنیا نگاهی متفاوت داشته باشیم و برای کشف کردن جای‌مان در سفر امید، الهام و تغییرات اجتماعی بیشتر به درون خودمان نگاه کنیم.»

«شیطان و خانم پریم» که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، داستان یک پیشخدمت جوان و فقیر را تعریف می‌کند که شرطی که با شیطان در یک دهکده کوچک می‌بندد، منجر به تغییر روحی و روانی‌اش می‌شود.

«بریدا» که در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید، حول محور شخصیت اصلی هم‌نام داستان می‌گردد؛ یک دختر جوان ایرلندی که مدت‌هاست به جنبه‌های مختلف جادو علاقه‌مند بوده اما در جستجوی چیزی فراتر است. جستجوی او منجر به رسیدن به افرادی با علمی فراوان می‌شود.

«ساحره پورتوبلو» که در سال ۲۰۰۷ راهی بازارها شد، درباره زنی است که در ترانسیلوانیا با مادری رومانیایی در یک قبیله کولی‌ها به دنیا می‌آید. به خاطر اینکه پدر شخصیت اصلی یک خارجی بوده، مادرش او را رها می‌کند و به این ترتیب بعدها توسط یک زوج لبنانی ثروتمند به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود.

اما کوئلیو بیشتر از همه به عنوان نویسنده «کیمیاگر» شناخته می‌شود که در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ میلیون کپی فروخته، به بیش از ۸۰ زبان ترجمه شده و ۲۵ سال پس از انتشار اولیه هنوز در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز باقی مانده است. کوئلیو حضوری قدرتمند در رسانه‌های اجتماعی دارد و تعداد فالوئرهای او در فیس‌بوک و توییتر به ترتیب به ۲۹ میلیون و ۱۵ میلیون نفر می‌رسند.

شاخص رهبران تفکر جهانی در سال ۲۰۱۵ کوئلیو را پشت سر پاپ فرانسیس در رتبه دوم لیست تاثیرگذارترین افراد جهان قرار داد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =