باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: تدابیر مسئولان در خصوص زلزله سرپل ذهاب این بود که ما می‌خواهیم کار توسط مردم انجام شود و نیازی نیست سپاه پاسداران و بسیج وارد این موضوع شود؛ مردم خودشان باید در جمع کردن زلزله نقش داشته باشند، در حالی که ما خودمان جزئی از مردم بودیم. وقتی که بسیج سازندگی در مناطق کار می‌کند، در قالب پیمانکار وارد نمی‌شود، در اصل ما مردم را به کار می‌گرفتیم و قطعا تلفیقی از تجربه ورزقان و سرپل ذهاب انجام می‌گرفت، امروز نمره عملکرد در مناطق زلزله زده ۱۲ نبود.

سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد گفت: در فضای مجازی و رسانه‌‌ای، تمرکز دشمن روی شکاف بین مردم و نظام است. یک عرصه این دشمنی، بحث اقتصادی است که آن را هزینه می‌کنند تا قاچاق وارد ایران شود و تولید شکل نگیرد تا واحد‌های تولیدی در حال رکود باشد و بیکاری افزایش یابد، اما اشتغال در آن سوی مرزها تقویت شود.

اهم اظهارات غلامی به شرح زیر است:

*به جز مسائل امنیتی و نظامی که جزء وظایف ذاتی‌مان است به عنوان یک دستگاه مستقل عمل نمی‌کنیم.

*به دستور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳۲ سپاه استانی در مناطق مختلف کرمانشاه مستقر شدند که هر سپاه خدمات رسانی به ۱۰ روستای مناطق زلزله زده را با تمام ظرفیت‌ها به عهده گرفت، اما تدابیر دولت در خصوص زلزله در غرب کشور این بود که مردم باید خود در جریان اسکان موقت و دائم نقش داشته باشند. ما در مناطق زلزله زده در بحث اسکان موقت، اسکان اضطراری و امدادرسانی تلاشمان را کردیم و کم نگذاشتیم. بچه‌ها شب و روز در جلسات متعدد قرارگاه حضور داشتند، سردار فضلی فرمانده قرارگاه شهید جعفری بود و همچون دوران دفاع مقدس کار می‌کرد، یعنی جلسات شبانه، هماهنگی‌های میدانی، هم افزایی ظرفیت ها و تعامل با دولت طبق برنامه پیش می‌رفت.

*بسیاری از دوستان که در مناطق زلزله‌زده حضور داشتند، می‌گفتند ما نمی‌خواهیم تجربه زلزله ورزقان در کرمانشاه تکرار شود. استدلال آن‌ها منطقی و درست بود، آن‌ها معتقد بودند که خود مردم باید کار کنند، یعنی طبق علائق آن‌ها، ساخت و ساز باید انجام بگیرد، در صورتی که ما می‌توانستیم این امر را محقق کنیم. ما می‌توانستیم مردم را سازماندهی کنیم و به حدی ظرفیت داشته باشیم که هر طوری مردم می‌خواستند کمکشان کنیم. از سراسر کشور مردم کمک‌های بسیاری را برای مردم زلزله زده کرمانشاه تهیه کردند، یعنی هر استانی که مسئول قسمتی از مناطق زلزله بود کمک‌های مردمی خود را برای مردم حادثه دیده می‌آورد.
* بسیج سازندگی هیچ پروژه اقتصادی و تصدی‌گری و منفعتی ندارد. قیمت پروژه‌های اعطا شده به بسیج سازندگی بسیار کمتر از پیمانکاران خصوصی است و به همین خاطر ما هیچ انتفاع مالی از انجام پروژه های عمرانی نداریم.

تیم‌های بالگردی هوانیروز کماکان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور مستقر هستند

میزان نوشت:

امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» گفت: تیم‌های بالگردی هوانیروز کماکان در مناطق زلزله زده غرب کشور مستقرند و در صورت بروز هرگونه مشکل، آماده خدمات دهی به مردم هستند.

 به تعداد کافی بالگرد برای انتقال مصدومان در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب مستقر است، هیچ مشکلی برای ترابری نفرات با بالگرد در منطقه سرپل ذهاب وجود ندارد و در صورت نیاز، همه گونه همکاری از ناحیه هوانیروز ارائه می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان با بیان اینکه این نیرو، پوشش اورژانسی ۷ استان غربی کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه پشتیبانی از تیم‌های امدادی بالگردی هوانیروز، محکم ایستاده‌ایم و خود را خادم مردم عزیز کشورمان می‌دانیم.

نظامی‌گری شغل نیست بلکه یک تکلیف است

میزان نوشت:

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در اختتامیه بیست و دومین دوره آموزش میدانی هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیادشیرازی که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در جنوب برگزار شد، گفت: هیات معارف جنگ از ابداعات و ابتکارات شهید سرافراز اسلام صیادشیرازی است. فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) توجه و علاقه بسیاری به نهضت معارف جنگ دارند و به کرار از این برنامه تعریف کرده‌اند.

امیر حیدری خطاب به دانشجویان افزود: روزی که نیت کردید وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شوید، یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز در زندگیتان بود. کسوت نظامی‌گری شغل نیست؛ بلکه یک تکلیف است و کسی که به این جایگاه مقدس قدم گذاشته است باید بداند که امانت بزرگی را به دوش می‌کشد. شانه‌های مردانه شما از همان دوران ورود به دانشگاه افسری زیر بار مسئولیت بسیار سنگین رفته است. اردوگاه هیات معارف جنگ شهید صیادشیرازی سوالات ذهنی شما را در خصوص دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان برطرف کرده و با حضور اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس جواب تمامی پرسش‌های خود را خواهید گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: شما اینجا حضور پیدا کرده‌اید تا تاریخ دفاع مقدس را از زبان خالقان سراسر افتخار دفاع مقدس که گنجینه‌هایی ناتمام و تاریخ‌سازان آن حماسه عظیم هستند، بدون واسطه بیاموزید و این یک موهبت الهی برای شما است. دانشجویان در این منطقه آموختند که عملیات‌های دوران دفاع مقدس چگونه و با حضور چه کسانی به پیروزی رسید، چگونه دشمن به مرزهای کشور تجاوز کرد و چگونه با توانمندی رزمندگان اسلام از کشور بیرون رانده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: شما با آموخته‌هایی که از اردوی هیأت معارف شهید صیاد شیرازی کسب کرده‌اید باید با الگو قرار دادن شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان و ادامه راه نورانی آن عزیزان، با صلابت و پر توان در رکاب فرماندهی معظم کل قوا با قدرت از اقتدار و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کنید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =