ایسنا نوشت: رئیس جمهوری تازه تحلیف شده روسیه امروز (چهارشنبه) و چند روز پس از آغاز دور چهارم ریاست جمهوری‌اش در میدان سرخ مسکو شاهد رژه و نمایش "تسلیحات شکست ناپذیر" ارتش شد.

خبرگزاری رویترز، بخشی از این رویداد سالانه به پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر نیروهای آلمان نازی در خلال جنگ دوم جهانی مربوط می‌شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ناظرش بود.

پوتین رژه نظامیان کهنه کار جنگ شوروی را شاهد بود که برخی از آنها ردیف‌هایی از مدال‌های افتخارشان را بر لباس‌هایشان آویخته بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و الکساندر ووجیچ،‌ رئیس جمهوری صربستان همراه پوتین نظاره‌گر این رژه بودند.

پوتین در جریان این رژه گفت:‌ ما تراژدی‌های دو جنگ جهانی را به یاد می‌آوریم و از آنها درس گرفته‌ایم و آنها به ما این امکان را دادند که کورکورانه عمل نکنیم. ما تمامی آن تهدیدهای جدی را می‌دانیم و درک می‌کنیم.

پوتین در مدت ۱۸ سال فعالیتش در راس امور سیاسی روسیه هزینه‌های نظامی را در کشور افزایش داده است.

تسلیحات به نمایش درآمده در میدان سرخ مسکو شامل پرتابگرهای سیار موشک بین قاره‌ای "یارس"، پرتاب‌گرهای موشک بالستیک اسکندر و سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ بودند.
نخستین نمایش عمومی موشک فراصوت "کینجال" نیز در این رژه بود که یکی از تسلیحات اصلی ارتش روسیه به شمار می‌رود.
پیشرفته‌ترین جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ نیز در این رژه به نمایش درآمد.

یک اسنوبیل مجهز به مسلسل نیز به نام "برکوت" در این رژه به نمایش درآمد. در این رژه نظامی، ۵۵ هزار سرباز، ۱۲۰۰ سیستم تسلیحاتی و ۱۵۰ جنگنده در ۲۸ شهر روسیه به نمایش درآمدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

52310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =