شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در استان چهارمحال‌وبختیاری توسط ایدرو

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در راستای ماموریت توسعه صنعتی خویش با هدف گسترش سرمایه گذاری در بخش صنعت، نسبت به تعریف پروژه های مطالعاتی بمنظور شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری صنعتی در برخی استانهای منتخب کشور اقدام کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی صنعت ، معدن وتجارت استان ، مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو در بازدید از صنایع و طرح های صنعتی استان چهار محال و بختیاری، با بیان این موضوع، گفت:سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این پروژه با بکارگیری شرکت های مشاور مجرب صنعتی وتوان تخصصی وتجارب مدیران وکارشناسان خویش علاوه بر شناسایی فرصتها و طرح های صنعتی از بین رشته های صنعتی واجد مزیت در استان در یک روش ساخت یافته و متدولوژیک، از مکانیزم خبرگی صاحبان صنایع و مدیران و مسئولین صنعتی و تجاری استان در جهت توسعه زنجیرهای ارزش و تامین صنعتی و توسعه ظرفیتها در سطح استان و علی الخصوص کشور، بهره گیری می کند.

اصغر حق پناه افزود:در این بررسی توجه و تمرکز ویژه ای بر ایجاد و توسعه مزیت های جدید صنعتی در استان شده است.

مدیر مطالعات مهندسی و اقتصادی ایدرو اعلام نمود ایدرو در این پروژه تمرکز ویژه ای بر توسعه صنایع نوین بعنوان یکی از استراتژی مصوب خویش دارد و از فعالان این بخش در سطح استان و ملی برای مشارکت در این برنامه دعوت بعمل آورده است.

حق پناه در بازدید از 15 طرح صنعتی استان اعلام کرد:پس از اتمام این پروژه مطالعاتی که شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی در هفت استان چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و اردبیل را توسط سه شرکت مشاور مجزا در دستور کار قرار داده و در مراحل پایانی قرار دارد،.

وی گفت:نتایج مطالعات در ارکان ایدرو مطرح و با توجه به استراتژی ها و اولویت های مصوب سازمان و برنامه ریزی تامین منابع مالی، نسبت به اجرای برخی پروژه ها با حضور ایدرو و پس از فراخوان عمومی برای جلب مشارکت بخش غیردولتی، اقدام خواهد شد.

وی گفت:ایدرو در اجرای تمامی پروژه های برگزیده خود بر ضرورت بکارگیری از توان و ظرفیت حداکثری بخش خصوصی تاکید دارد و سعی دارد حتی الامکان و پس از جلب نظر شرکای بخش غیردولتی، مشارکت حداقلی(20 درصد) در اجرای طرحها داشته باشد.

وی گفت:درخصوص اجرای سایر طرح ها نیز ایدرو در نظر دارد بعنوان مهمترین سازمان توسعه ای بخش صنعت کشور، با ایفای نقش آژانس توسعه سرمایه گذاری صنعتی کشور از طریق طراحی و اجرای یک بسته حمایتی و اعطای کمک های فنی اعتباری در زمینه های تامین تسهیلات بانکی با نرخ سود متناسب، تامین دانش فنی و سایر حمایت های عملیاتی و تجاری و ... زمینه کافی برای اجرای طرح ها توسط بخش خصوصی فراهم آورد.

حق پناه در ارتباط با تامین مالی طرح ها نیز گفت: با توجه به اینکه ایدور مجموعه ای حاکمیتی است، می تواند این طرح ها را به عنوان طرح های اولویت دار به نظام بانکی معرفی کند؛ علاوه بر این، ایدرو با فاینانسورهای خارجی در ارتباط است و می تواند این طرح ها و سرمایه گذاران را به آنها معرفی نماید.

ایشان ضمن اعلام مطلوب بودن روند توسعه صنعتی در استان چهار محال و بختیاری در طی چند سال اخیر با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و در مقایسه با برخی مناطق و تقدیر از تلاش های مقامات و مسئولین صنعتی استان، بیان نمود اجرای این مدل توسعه صنعتی کماکان نیازمند حمایت و مساعدت مقامات، مسئولین و سازمانهای استانی خواهد بود.

شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری توسط ایدرو

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =