نرخ مشارکت ۴۴ درصد دلیل قرارگیری  استان  چهارمحال‌وبختیاری در ردیف پربیکارترین استان‌های کشور است

ایرنا نوشت: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: درصد جمعیت 10 تا 24 سال جویای کار این استان، نرخ مشارکت محسوب می شود، که این گروه سنی، 44 درصد از جمعیت 947 هزار نفری را تشکیل می دهد،در نتیجه نرخ مشارکت بالا، استان را در رده پربیکارترین ها قرار داده است.

اقبال عباسی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری  حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، آسیب‌ها و تهدیدهای امنیت اجتماعی و اختلالات روانی را بخشی از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بایستی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تصمیم‌گیری شود و برای منشأ به‌وجود آمدن این آسیب‌ها در کارگروه‌های دیگر تصمیمات لازم اتخاذ ‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل مانند بیکاری زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 16 کمیته با چندین عضو باید مسائل و مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی را احصا کنند تا تصمیمات لازم برای آن‌ها اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: وقتی سخن از نقش دستگاه‌ها در وقوع آسیب‌های اجتماعی به میان می‌آید، منظور ارائه عملکرد آن دستگاه در حوزه کاری نیست؛ مثلا در این رابطه باید صدا و سیما بگوید برای مدیریت کاهش آسیب‌های ماهواره در جامعه چه کاری انجام داده است و آیا برنامه‌های این سازمان توان رقابت با برنامه‌های ماهواره که سراسر آسیب است را دارد.

عباسی با تأکید بر حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاه در جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: هرجلسه به یک موضوع خاص از آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کند و همچنین صاحبنظران در رابطه با موضوعاتی از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و اینگونه مسائل با تحقیق میدانی در جلسه حضور پیدا کنند و با بیان دلایل، راهکار ارائه دهند

نرخ مشارکت 44 درصد دلیل قرارگیری  استان  چهارمحال وبختیاری در ردیف پربیکارترین استان های کشور است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =