صدا‌وسیما با این کارها اعتماد مردم را از بین می‌برد

کاربران خبرآنلاین درباره پیامدهایی که حضور مهمانان جنجالی برنامه‌های تلویزیونی داشته‌اند، اظهار نظر کردند؛ برآیند کلی نظرات آنها این نتیجه را در پی داشت که صدا و سیما با این اقدامات نسنجیده، اعتماد مخاطبانش را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضور مهمانان در برنامه‌های مختلف تلویزیونی هرازگاهی حاشیه‌ساز بوده و در روزهای اخیر هم دعوت از یک مهمان که حضورش حرف و حدیث‌هایی را در پی داشت، بار دیگر به نقل محافل خبری و صفحات فضای مجازی تبدیل شد.

برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیا که آنتن‌اش را در اختیار پدری قرار داده بود که ادعا می‌کرد به خاطر تامین هزینه‌های درمان فرزندش اقدام به فروش کلیه‌اش کرده، جدیدترین نمونه‌ بود که این روزها بحث‌برانگیز شده است؛ چرا که مشخص شد او سه سال قبل از تولد فرزندش کلیه‌اش را فروخته و در تمام طول درمان سرطان پسرش، از حمایت موسسات خیریه و دولتی بهره‌مند بوده است.

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواسته بود تا نظرشان را درباره این برنامه و پدیده‌هایی از این دست که این روزها در صدا و سیما زیاد روی می‌دهد، بیان کنند. 

کاربران سایت خبرآنلاین درباره این مسئله نظراتشان را با در میان گذاشتند که بسیاری از آنها معتقد بودند این اقدامات نسنجیده صدا‌و‌سیما باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبان از بین برود.

صداوسیما ترویج بی‌اعتمادی می‌کند
برای نمونه، کاربری که ادعای بی‌اطلاع بودن سازندگان برنامه «فرمول یک» از واقعیت زندگی افشین ولی‌خانی را محال دانسته، گفته است: «محال است که سازندگان این برنامه از کذب بودن ادعای مطرح شده بی‌اطلاع بوده باشند، متاسفانه سالهاست صدا و سیما سیاست ترویج بی اعتمادی و بی‌تفاوتی مردم نسب به یکدیگر را در پیش گرفته که چنین برنامه‌هایی روز به روز این بی اعتمادی را تشدید می‌کند.»

کاربر دیگری هم صدا و سیما را متهم کرده که چرا بدون تحقیق مهمانی را به برنامه دعوت می‌کند و نوشته است: «واقعا مسخره است. این صدا و سیما افتاده دست چهار تا بچه، آخه چرا بدون تحقیق کاری می‌کنید که این طور خراب کاری بشه؛ دروغ پشت دروغ .»

مخاطب دیگر خبرآنلاین، از منظری متفاوت به به این موضوع پرداخته و این اقدامات بی پایه و اساس را باعث بدبینی مردم به کمک به فقرا دانسته است.

وقتی احساسات مردم به بازی گرفته می‌شود
تعداد زیادی از کاربران هم قائل به تحقیق بیشتر از مهمانان برنامه شده و گفته‌اند باید این مسئله جدی گرفته شود تا در نهایت با رخ دادن چنین اتفاق‌هایی با احساسات مردم بازی نشود.

کاربری به نام حمید هم این دست اتفاق‌ها را تنها محدود به این برنامه ندانسته و بعد از اینکه برنامه «ماه عسل» را اغازگر بازی با احساسات مردم دانسته، نوشته است: «والا از وقتی برنامه‌های مناسبتی مثل ماه عسل توانستند با بازی کردن با احساسات مردم در زمان افطار برای خودشان طرفدار و مخاطب پروپا قرص دست و پا کنند، صدا و سیما این فرمول تکراری رو بارها با مجریان پرحاشیه دیگری نظیر جناب آقای ضیا امتحان کرده که هر بار هم دچار حواشی این چنینی شده. اون از برنامه ماه عسل که یکی از لاتهای سرشناس و سطح یک تهران را به برنامه‌اش دعوت کرد و باعث شد که ایشون تبدیل به یه ترند و برند در فضای مجازی بشوند، حالا بماند که کلیپهای مختلفی از رجزخوانی‌های ایشان هنگام عرق خوی هنوز در فضای مجازی دست به دست می‌شود ، اینهم از فرمول یک.»

افشین ولی خانی به همراه پسرش در برنامه فرمول یک علی ضیا

نباید فرصت کلاهبرداری ایجاد کرد
دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام خبرآنلاین هم درباره این موضوع نظرات خودشان را در قالب کامنت مطرح کردند.

کاربری با انتقاد از شیوه عملکرد صدا وسیما در برنامه‌های مختلف‌اش نوشته است: «کلا این کار اشتباهه. متاسفانه هزار مدل سازمان حمایتی داریم از بهزیستی و کمیته امداد بگیر تا انواع و اقسام خیریه‌ها. اگر تلویزیون بیاد و همه را دور بزند، یک نهاد حمایتی بی پشتوانه درست شده است که هم خودش کاری نمی‌کند و هم فرصت کلاهبرداری ایجاد می‌کند و هم مانع کار بقیه می‌شود. کاری هم به راست و دروغ آن ماجرا ندارم.»

کاربر دیگری هم کمی احساسی‌ به این ماجرا نگاه کرده است و نوشته «اینکه بخواهی با احساسات مردم بازی کنی و از آن نان بخوری آخر بی‌معرفتی است.»

یکی دیگر از دنبال‌کنندگان اینستاگرام خبرآنلاین هم دعوت از مهمان برنامه را از طرف صدا و سیما برنامه‌ریزی شده دانسته و تاکید کرده است: «اصلا بدون تحقیق نبوده...اتفاقا کاملا حساب شده این بابا رو آوردن که ملت رو فریب بدهند ...»

چیزی را به راحتی قبول نکن، مخصوصا اگر صدا و سیما بگوید
کاربران توئیتر در باره این عکس، نظرات مشابهی را ابراز کردند. آنها بر این باور بودند که صدا و سیما این کار را بدون تحقیق نکرده است و در واقع این اقدام توهین به شعور مخاطبان است. کاربر دیگری هم نوشته هیچ مسئله‌ای را تا با چشم خودمان ندیدیم، نباید باور کنیم؛ آن هم وقتی صدا و سیما آن را بیان کند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    35 3
    بي سوادي همه جاي مملکت رو گرفته
    • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      5 20
      درسته باسواد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      4 0
      بزرگترين مشكل قبل از هر چيز اينه كه اگه حرفي داشته باشي و انتقادي جايي وجود نداره بتوني حرفت رو به گوش اون نفر خاص برسوني الان صدا و سيماي ما شده عزا خونه مريض خونه گرفتار خونه بدبخت خونه و شده يه جايي كه وقتي بهش مراجعه ميكني جز ناراحتي و نكبت چيزي عايدت نميشه شب مياي بشيني يه برنامه ببيني كنار خانوادت غير از قتل و غارت و جنايت و چيزاي اعصاب خورد كن خبري نيس يا اونقدر ماتم از در و ديوارش ميريزه كه دوست داري فرار كني موضوعات سريالها و فيلماشم كه معلوم نيس مطابق با كدوم سليقه اييه و كدوم استاندارد زندگي خداييش حيف پول اين مردم كه اينجوري حروم ميشه اگه بلد نبودن دلمون نميسوخت موضوع ناراحت كنتنده سياست پشت اين غم پراكنيه كه غير از ترويج نا اميدي چيزي نداره
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      7 0
      وقتي تلويزيون روشن ميكني فكرميكني تمام دنيا بزن بزن و بخور بخور غافل از اينكه دارن اماده ات ميكنند كه به شگرد هاي مختلف جيبتو بزنند
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    4 42
    خبر انلاین باز داره یه برنامه رو که داره واقعیت جامعه رو میگه میکوبه. چرا ؟ چون روحانی جامعه رو به این سمت برده و اصلاح طلب ها نمیخوان چیزی ازشون بد گفته بشه. ولی اگر همین برنامه رو منو تو پخش میکرد شروع می کردند به کوبیدن صدا سیما که چرا شما پخش نمیکنید رسانه میلی
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    29 1
    از کدوم اعتماد صحبت میکنین آخه؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    36 2
    چرا جوک میگین ؟ مگه کسی به صداوسیما اعتماد داره که الان بخواد از بین بره ؟ کدوم اعتماد ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    8 3
    ما که ندبدیم کلا صدا و سیما را گذاشتیم کنار ولی به نظر من داره در جق صدا و سیما دشمنی می شه یعنی عمدا برنامه های بد و به درد نخور پخش می کنند تا مردم زده بشن و برن سراغ کانال های دیگه متاسفانه، وگرنه چرا مردم باید فیلم های سینمابی و سریال های خوب بعد از انقلاب را در کانال های دیگر ببینن و صدا و سیما یه مشت برنامه ی بدون بیننده داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    7 0
    اعتماد مردم سالهاست که از بین رفته است.