کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان کشوری

روزنامه کاروکارگر نوشت: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در هفتمین جلسه ی شورای هماهنگی مدیران استان آذربایجان غربی گفت: بازنشستگان کشوری۶۷ درصد قدرت خریدشان را از دست داده اند.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه تصریح کرد: ربیعی نماد فقرزدایی، ریشه کردن فقر و خادم ملت بود اضافه کرد: وزیر وقت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نگاه ویژه ای برای ارائه خدمات وامکانات رفیع سازمانی به لایه های اجتماعی فرودست جامعه به ویژه قشر کارگران و مستمندان جامعه داشت.

ی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه ها و سازمان های کلیدی دولت و در راس آن نظام جمهوری اسلامی است ادامه داد: ۷۰ درصد مردم جامعه ی شهری و روستایی تحت پوشش خدمات وزارت کار هستند که از جمله ی این خدمات بهره گیری از منابع مادی و امکانات رفاهی برای فقرزدایی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ارائه آموزش های صنفی ،تخصیص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری وارائه امکانات به قشر محروم و مستضعف جامعه است.

این مقام عالی دولتی در ادامه سخنان خود به نقش عملکردی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت کار ایما کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی تابعه وزارت کار باید مطالبه گر، پویا، تلاشگر ،برنامه محور و مخاطب پذیر باشند و این مدیران باید قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری در پیگیری وانجام امور محوله داشته باشند ،اضافه کرد: دستگاه های تابعه وزارت کار بازوهای اجرایی و شهروندان تحت پوشش این سازمان ،سرمایه های گرانبها و ارجمند این وزارتخانه هستند.

صندوق بازنشستگی

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: تاریخ مصرف مدیریت کلیشه ای و روزمرگی به اتمام رسیده است و تدبیر مدیران دستگاه های اجرایی وزارت کار باید گام نهادن در مسیر خطیر خدمات رسانی متعالی به مردم باشد ادامه داد: مدیران اگر فعل خواستن را صرف کنند می توانند تمامی معضلات وتنگناهای وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی را با سر افرازی مرتفع کنند.

تقی زاده تاکید کرد: دولت ایالت متحده آمریکا وایادی وابسته به آن با به راه انداختن جنگ اقتصادی ، روانی در گستره منطقه خاورمیانه به ویژه کشورمان تمایل دارند فضای تعمیق بی اعتمادی و تشتت را بین حکومت سیاسی (نظام جمهوری اسلامی) و ملت ایران برقرار سازند اضافه کرد: وظیفه ما در قبال این حمله روانی واقتصادی به اجانب و دشمنان قسم خورده کشور ونظام این است که فضای تعامل ،اتحاد و همگرایی را بین حکومت سیاسی و مردم تعمیق دهیم و پیام رسان انسجام وهمگرایی واقتدار در سطح جامعه باشیم .

وی خاطر نشان کرد: اعتباری بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری به استان آذربایجان غربی پرداخت شده است و از این حیث استان رتبه اول کشوری را داراست .

وی با بیان اینکه تمامی هتل ها و سویئت های ایرانگردی و جهانگردی و طرف قرارداد با صندوق بازنشستگی کشوری موظف به ارائه خدمات به بازنشستگان هستند، گفت: ارائه خدمات سفر به بازنشستگان با توجه به تفاوت های قومی و فرهنگی هر استان باید از طریق کانون های استانی انجام شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه میزان وام به بازنشستگان این صندوق از ۳۰۰ هزار نفر به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته تصریح کرد: این وام ۵ میلیون تومان با کارمزد پایین است. همچنین مشکل مسکن و بیمه تکمیلی بازنشستگان به عنوان دغدغه اصلی صندوق مطرح است که در حال برنامه ریزی برای این امور هستیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: از استانداری آذربایجان غربی انتظار می رود ملک و زمینی برای ایجاد و تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی برای بازنشستگان کشوری اختصاص بدهد تا بازنشستگان محترم از خدمات این فضاهای ورزشی ،فرهنگی بهره مند گردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =