تسنیم به نقل از رئیس انجمن قطعه سازان گزارش داد: در حال حاضر برای فروش اینترنتی ۱۶ هزار خودرو، ۵۰۰ هزار نفر و برای فروش ۲۴۷ خودرو حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه کردند زیرا سود حاشیه بازار بسیار زیاد است.

 رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به ­افزایش قیمت ها از ابتدای سال 1395 تا اردیبهشت سال 1397، گفت: مس82 درصد،­سرب 67 درصد، پلیمرهای پلاستیکی 61 درصد، کائوچو 78 درصد، کائوچوی طبیعی 95 درصد، فولاد آلیاژی 73 درصد، آلومینیوم 77 درصد، ورق فولادی 68 درصد و دلار دولتی 39 درصد و آزاد 56 درصد و دستمزدها هم 56 درصد افزایش داشت علاوه بر اینکه 21 درصد افزایش تورم داشتیم.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه سیستم به گونه ای است که فقط دلال استفاده می کند، ادامه داد: خودروسازان 20 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و قطعه سازها هم زیان داشتند و برخی ها در حال تعطیل شدن هستند.

وی افزود: شورای رقابت به گونه ای نامناسب قیمت گذاری می کند و از آنجایی که مدیران 2 خوروساز بزرگ، دولتی هستند آن را می پذیرند در حالی که اگر بخش خصوصی بود هرگز قبول نمی کرد.

خودرو

نجفی منش اضافه کرد: شورای اقتصاد در سال 1376 قیمت گذاری خودروها را 5 درصد زیر حاشیه بازار قیمت گذاری کرد و این موضوع موجب شد که دلال ها از بازار خارج شدند و قیمت ها متعادل شد اکنون نیز باید به همان شکل، عمل کرد.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: در حال حاضر برای فروش اینترنتی 16 هزار خودرو، 500 هزار نفر و برای فروش 247 خودرو حدود 200 هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه کردند زیرا سود حاشیه بازار بسیار زیاد است.

نجفی منش افزود: هیچ دولتی در هیچ جای جهان در قیمت گذاری دخالت نمی کند.

وی اضافه کرد: اکنون هزار واحد قطعه سازی در شرف تعطیلی و یا تعدیل نیرو هستند و تولیدات خودرو به نصف کاهش پیدا کرده است.

نجفی منش تاکید کرد: قیمت گذاری خودرو با توجه به حاشیه بازار، قیمت ها را متعادل می کند و صف خرید را از بین می برد.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    32 0
    واقعا که
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    40 2
    از ماست که برماست نخرید تورو خدا نخرید
  • ایمان A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    36 1
    مگه تورم به قول دولت 8 درصد نیستپس چرا میگه 21 درصد
  • عرشیا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    33 4
    این شخص یا نمیفهمه یا نمیخواد بفهمه ،حضرت اقا اینجا یعنی ایران کشوری است که حقوق و دستمزد کارمند و کارگر به زحمت به ماهی 250دلار میرسد ولی قیمت لگنهایی که تولید میشود به 5تا10هزار دلار رسیده . این فاصله را هیچکس نمیتواند پر کند پس خاموش باش و حداقل چیزی نگو ،تا ابد هم در این کشور نباید بازار ازاد کاملا بر اقتصاد حکمفرما شود چون نتیجه ای جز بیشتر و بیشتر له شدن اقشار کم درامد ندارد.......
  • بی نام DE ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    25 5
    اگر ضرر کردن جمع کنند این بساط رو تا هم اونا ضرر نکند هم مردم امنیت بیشتری داشته باشند
  • مصطفي ف IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    27 4
    به اين آقا بژيد هيچ دولتي در جهات تعرفه 95 درصدي براي حمايت از فرغون ساز داخلي وضع نكرده. وقتي بازار انحصاريه دخالت دولت طبيعيه. ايشان كه اين حرف رو ميزنن دقت دارن در اكثر كشورهاي اقتصاد آزاد تعرفه بي معنيه و رقابت واقعيه. انگار همه مثل خودش نفهمن
  • بی نام EU ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    25 2
    بزارید تعطیل بشن دیگه خسته شدیم از این همه حمایت هر چیزی حدی داره تولیدی که قابل رقابت نباشه باید درشو گل گرفت
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    17 0
    90 درصد خریداران مصرف کننده واقعی نیستند بلکه افرادی هستند یا دنبال کسب منفعت هستند و یا افرادی هستند که برای جلوگیری از کاهش ارزش پول اقدام به ثبت نام و خرید میکنن
  • بی نام EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    12 0
    واقعا جای تاسف داره
  • سعید A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    27 2
    به امید ورشکستگی کامل صنعت خودرو و سینما در ایران. واقعا هردو تایشان مضخرفند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    9 1
    اگه تولید و عرضه در بازار طوری باشه که جواب گوی مصرف کننده باشه افزایش این حاشیه بازار کم میشه. وقتی تولید کننده خودش ماشین رو به بازار عرضه نمیکنه با هدف گران شدن ماشین همین اتفاق هم می افته و دلال بازی نتیجه اون هست که خود خودرو سازها دارن دلالی می کنن.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    14 1
    اگه مردم کشور به این نتیجه می رسیدن که خودرو صفر نمی خریدن اونوقت خودرو سازها حساب کار دستشون می اومد که یک من ماست چقدر کره داره.
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    4 4
    بهترین انتخاب در این شرایط زدن به اون راه
  • محمد DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    1 0
    بله آقای عزیز .دولت نباید در قیمت گذاری دخالت کنه مثله همه جای دنیا ما هم موافقیم ، فقط مثل همه جای دنیا بازار انحصاری نباید باشه و آزاد شه .اونوقت همه راضی میشن