بررسی مشکلات سمن‌های حوزه جوان آذربایجان‌غربی در حضور مدیران وزارت ورزش و جوانان

در دیدار مدیران حوزه جوان وزارت ورزش و جوانان با سمن‌های استان آذربایجان‌غربی بر توجه به ایده‌های سمن‌های این استان و حل مشکلات پرداخت تسهیلات تاکید شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلسه بررسی طرح‌های برتر سازمان‌های مردم نهاد جوزه جوان استان و متقاضیان تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان با مدیران حوزه جوان وزارت ورزش و جوانان در ارومیه برگزار شد.

نشست سمن ها

در این جلسه که مدیرعامل بانک کارآفرینی امید و رییس شعبه بانک رسالت نیز حضور داشتند، سمن‌های حوزه جواه به بیان مشکلات خود برای دریافت تسهیلات اشاره کردند و برای حل آنها با مدیران وزارت ورزش و جوانان هم‌اندیشی کردند.

همچنین مدیران وزارت ورزش و جوانان، وضعیت کارآفرینی و ایده‌های حوزه جوانان استان آذربایجان‌غربی را فراتر از حد انتظار عنوان و آخرین وضعیت حوزه جوان را در وزارت بیان کردند.

نشست حوزه جوانان با مدیران ورزش و جواناننشست حوزه جوانان با مدیران ورزش و جوانان

حل مشکل بیمه سمن‌ها

سجاد سالک سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان که برای بررسی وضعیت سمن‌های حوزه جوان استان به ارومیه سفر کرده است در گفت‌وگویی گفت: با امضای تفاهم نامه بین وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور، هم اکنون وزارت ورزش با مدیران وزارت کشور درحال پیشبرد مراحل اجرای این تفاهم نامه است تا بتوانیم بخشی از مشکلات سمن‌های حوزه را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه، پروانه سمن های حوزه جوانان بعد از معرفی به وزارت کشور صادر و سپس به اداره ثبت برای دریافت شناسه ثبت رسمی معرفی می‌شوند.

وی افزود: با صدور شناسه رسمی سمن‌ها، این سمن‌ها امکان افتتاح شماره‌حساب را خواهند داشت و بعد از این اتفاق و پیرو مذاکرات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی به دستور تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، این مهم در گام بعدی مرتفع خواهد شد.

سجاد سالک

سالک در ادامه خاطر نشان کرد: جلسه ای که امروز در استان آذربایجان غربی برگزار شد، کیفیت بالای سطح علمی سمن‌ها و جوانان این استان را به وضوح نمایان کرد و در صورت حمایت از سمن‌های حوزه جوان، می توان با بهره گیری از طرح‌های باکیفیت جوانان، شاهد حل شدن بخش عمده‌ای از مشکلات استان خواهیم بود.

سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در خاتمه گفت: آینده خوبی در انتظار جامعه مدنی و فضای جوان استان خواهد بود.

توجه ویژه به موضوع اشتغال و اوقات فراغت جوانان در سال آینده

امیر حسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان که برای بررسی وضعیت سمن‌های حوزه جوان استان به ارومیه سفر کرده است در گفت و گویی گفت: در حوزه اداره کل طرح های ملی و فراگیر، ۲ محور مورد تاکید است که این دو طرح، اصلاح برنامه ها و بررسی و بهبود وضعیت خانه های جوان و تنظیم دبیرخانه دریافت و بررسی طرح ها است.

وی افزود: امروز در جمع سمن‌های حوزه جوانان با فضای استان آذربایجان غربی آشنا شدیم و متوجه شدیم پتانسیل استان با آن چیزی که پیش از این از آن اطلاع داشتیم بطور محسوسی متفاوت و پتانسیل استان بالاتر از تصور ما بود.

وی اظهار کرد: در نشست امروز، موضوعات مربوط به اشتغال و فنی و اعتباری و اشتغال پذیری در معاونت جوانان و برنامه ریزی اوقات فراغت و موضوعات مربوط به هفته جوان مورد بررسی قرار گرفت.

امیرحسین آل اسحاق

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان خاطر نشان کرد: سال آینده تمرکز برروی اشتغال و اوقات فراغت خواهد بود تا شاهد بهبود فضا باشیم.

آل اسحاق گفت: وضعیت کیفی طرح ها و ایده های جوانان در استان آذربایجان غربی فراتر از تصور و قابل تحسین بود و نیاز به توجه جدی مدیران استان و اداره کل ورزش و جوانان دیده می شود.

آل اسحاق ادامه داد: برای باز شدن گرهی از مشکلات کشور توجه بیشتر و حرکت به سمت موضوعات اشتغال در ایده ها احساس می شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =