ایرنا نوشت: تارنمای واشنگتن اگزمینر به نقل از گزارش یکی از نهادهای دولت فدرال آمریکا نوشت که افزایش بهای نفت به دلیل تحریم ها علیه ایران می تواند آمریکایی ها را در زمستان آینده در پرداخت هزینه های سوخت گرمایشی با دشواری مواجه کند.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، «اداره اطلاعات انرژی» آمریکا در گزارشی اعلام کرد که احتمال می رود به دلیل بالا رفتن بهای جهانی نفت خام قیمت نفت گرمایشی در مقایسه با زمستان 2017 افزایش بیشتری داشته باشد که بخشی از این مساله به دلیل نگرانی بازارها به دلیل تحریم نفت ایران است.

این نهاد فدرال پیش بینی کرد، بهای نفت خام برنت که تاثیری تعیین کننده در قیمت محصولات نفتی در آمریکا دارد، در زمستان امسال به طور متوسط به 79 دلار در بشکه برسد که 15 دلار بیشتر از زمستان سال قبل است.

این آژانس افزود: پیش بینی افزایش بهای نفت خام برنت در زمستان آینده متاثر از به هم خوردن تدریجی توازن نفت در سطح دنیا و نگرانی در خصوص اخلال عرضه نفت طی ماه های آتی است.

قاچاق نفت

بخش زیادی از ساکنان مناطق شمال شرقی آمریکا از جمله ایالت مین و واشنگتن دی.سی برای گرم کردن خانه های خود به سوخت گرمایشی نیاز دارند. اگر چه برخی از مردم به گاز طبیعی و برق برای گرم کردن خانه ها روی آورده اند اما هنوز درصد زیادی از مردم آمریکا به نفت گرمایشی متکی هستند.

پیش بینی می شود که زمستان امسال هوای آمریکا در مقایسه با سال گذشته یک درجه سردتر باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد. دور اول تحریم های یکجانبه آمریکا که در چارچوب برجام برداشته شده بود، اواسط تابستان گذشته دوباره اعمال شد. دور دوم تحریم ها که عمدتا به نفت مربوط می شود، چهارم نوامبر (13 آبان) بازگردانده می شود.

هر چند آمریکایی ها مدعی هستند که قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، کارشناسان این امر را غیرممکن می دانند. این در حالی است که برخی مشتریان نفت ایران از جمله چین و هند خواستار معافیت از این تحریم ها شده اند.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =