سرمربی استقلال در خصوص دیدار ایران و اسپانیا گفت: کی‌روش برای هیرو و تیمش برنامه دارد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: وینفرد شفر روز‌های پرکاری را پشت سر می‌گذارد. او این روز‌ها علاوه بر اینکه مشغول تدارک برنامه‌های تمرینی استقلال است، از طرفی برای جام جهانی هم برنامه دارد و ضمن حضور در برخی شبکه‌های تلویزیونی بازیکنان استقلالی تیم ملی را هم زیر نظر دارد. او روز گذشته در گفت‌وگویی که با خبرورزشی داشت، درباره دیدار تیم ملی اسپانیا مقابل شاگردان کی‌روش حرف زد.

بازی اول مقابل مراکش را دیدید؟
البته که دیدم. یک فوتبال کاملاً تاکتیکی از تیم ایران را شاهد بودم. ایران خیلی متفکرانه بازی کرد و نشان داد کی‌روش یکی از بهترین بازیخوانی‌ها را در بازی دارد.

چطور؟
از دقیقه یک بازی مشخص شد که تیم ملی ایران می‌دانست مراکش حمله می‌کند و به درستی خودش را برای این موضوع آماده کرده بود. وقتی بازی از دقیقه ۱۵ گذشت، مراکش کلافه شد و دست از تلاش بی‌وقفه برداشت تا از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد، استفاده کند. آن‌جا بود که ایران گل اول را به مراکش زد، چون توانست این تیم را به عقب براند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
تیم ایران با استفاده از امیری و جهانبخش مترصد استفاده از ضدحملات بود که البته فرصت‌هایی را هم به دست آورد که توسط آزمون از دست رفت. با این همه این روش در نیمه دوم تغییر داده شد و این تیم ایران بود که بیشتر رو به حمله آورد و مراکش را غافل‌گیر کرد.

ابراهیمی را چطور دیدید؟
امید عالی بود. او همان‌طور که گفته بودم، فرمانده میانه زمین است. به درستی همه حملات مراکش را تخریب می‌کرد و یا حداقل روند کار را برای تیم آفریقایی رو به کندی می‌برد. ابراهیمی جزو بهترین بازیکنان تیم ایران در بازی با مراکش بود که البته با مصدومیت بیرون رفت وگرنه تا آخر می‌ماند.

مراکش تیمی بود که انتظارش را داشتید؟
آن‌ها خوب بازی کردند. تقریباً همان تیمی بود که در دیدار‌های تدارکاتی‌شان دیده بودیم. البته این به ضررشان شد، چون کی‌روش به خوبی حریفش را آنالیز کرده بود و می‌دانست چطور می‌تواند از این تیم به سود خودش بازی بگیرد. در نهایت هم این‌قدر تمرکز بازیکنان مراکش برهم ریخت تا مرتکب اشتباه شدند.

برخی می‌گویند این خوب نیست که ایران خیلی بیش از حد تدافعی بازی کرد.
اصلاً با این حرف موافق نیستم. هر جدالی حکم یک جنگ را دارد و شما برای اینکه در پایان زنده بمانید و ادامه بدهید، باید از هر روشی که می‌توانید برای زنده ماندن استفاده کنید. ضمن اینکه ایران ضدفوتبال بازی نکرد و یک فوتبال هوشمندانه را ارائه داد. اینکه گل نزد هم دلیلی نمی‌شود تا از عملکرد خوب بازیکنانش غافل شویم. حسن تیم ملی ایران این بود که همه به وظایف‌شان به درستی عمل کردند.

دو استقلالی دیگر تیم ملی را چطور دیدید؟
چشمی که شنیدم مصدوم شده، خیلی خوب بود. او به درستی در دفاع میانی ایستاد و فکر می‌کنم یکی، دو بار صددرصد باعث نجات دروازه بیرانوند شد. او در نبرد‌های هوایی کم نیاورد و روی زمین هم خوب کار کرد. محکم و متمرکز. حتی در حملات هم شرکت داشت. با این همه افسوس خوردم که مصدوم شده است. امیدوارم هرچه زودتر به شرایط مطلوب برگردد و به تمرینات تیم اضافه شود.

مجید حسینی چطور؟
او هم در همان دقایق کم شجاع، باهوش و محکم ظاهر شد. فکر می‌کنم استقلالی‌ها از کی‌روش نمره‌ای کمتر از ۱۰۰ نگرفته باشند.
ما در ایران نمره خوب‌مان ۲۰ است...
... پس ۲۰ گرفتند.

بازی با اسپانیا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
شک ندارم کی‌روش برای اسپانیا هم برنامه دارد. او در رئال کار کرده و در دوران مربیگری‌اش در رده ملی هم با پرتغال بار‌ها در تورنمنت‌های مختلف رودرروی این تیم بازی کرده است. این برای کی‌روش موقعیت مناسبی است تا بار دیگر تاکتیک‌های خاص خودش را به رخ بکشد. او در جام جهانی قبل هم آرژانتین را سورپرایز کرد و حالا با ۴ سال تجربه بیشتر و شناخت کامل‌تر از فوتبالیست‌های ایرانی حتماً برای اسپانیا هم سورپرایز دارد. این را می‌دانم که اسپانیا اگر هم از ایران امتیاز بگیرد به سختی این کار را خواهد کرد.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =