مهر نوشت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صیدماهیان استخوانی سازمان شیلات ایران ،صیادان پره مازندرانی از صبح یکشنبه و پنج روز زودتر از سنوات قبل تورهای صیادی را در دریا پهن و برای صید اقدام کردند.

فصل صید ماهیان استخوانی با مشارکت چهار هزار صیاد در دریای خزر آغاز شد.وبا آغاز فصل صید ماهیان استخوانی، تورهای چهار هزار صیاد در دریای خزر پهن شد.

درشش ماهه نخست امسال دو هزار و ۸۷۵ تن محصولات شیلاتی، اعم ازخاویار پرورشی ،گوشت ماهیان خاویاری ،ماهی قزل آلا وکیلکا به ارزش ۱۲ میلیون دلاربه کشورهای هدف صادرشده است.



فصل صید گذشته از ۲۰ مهر ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهی از آب های ساحلی دریای مازندران صید و روانه بازار شد و ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را ۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹ درصدی داشت. همچنین پارسال بیش از یکهزار و ۴۹۰ تن ماهی سفید ، ۷۹۰ تن کفال و ۲۲۰ تن سایر گونه ها از خزر صید شد.

چهارهزار و ۲۰۰ صیاد استان مازندران در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی به روش پره در ۳۳۸ کیلومتر از سواحل خزر استان مشغول ماهیگیری هستند.

صید پره یک روش ماهیگیری سنتی ساحلی است که تور آماده به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) پهن و پس از صید با کمک نیروی انسانی و یا تراکتور جمع آوری می شود.

مراسم استانی افتتاحیه صید ماهیان استخوانی صبح امروز در ساحل فرح آباد ساری برگزار شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =