۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

روزنامه‌ای در ایران با انتشار خبر دروغ «استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی» آتش یک فتنه خبری را برپا کرد که روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز سال گذشته در ایام اربعین در اقدامی مشابه، خبر دروغ تعرض جنسی به زنان عراقی توسط ایرانی‌ها! را تیتر کرده بود.

در این هنگام و به فاصله بسیار اندکی از طرح این دروغ و شایعه اهانت‌آمیز به دو ملًت، دشمنان سوگند خورده ایران، فعالیت گسترده‌ای را آغاز نموده ودر فضای مجازی، احساسات ملًت ایران از سویی و نیز با اهانت کردن به زائران عراقی از سوی دیگر، با یک تیر، دونشان را مورد هدف شوم خویش قرار دادند.

در سال‌های اخیر از طرفی میلیون‌ها ایرانی برای سفر به عتبات عالیات به عراق می‌روند و از سوی دیگر میلیون‌ها شیعه عراقی برای زیارت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و سایر اماکن زیارتی به ایران می‌آیند و این رفت و آمدهای میلیونی که اتفاقا اکثریت آن‌ها، سفرهای زیارتی است، نگرانی جدی را برای نظام استکبار ایجاد کرده، که آن ایجاد یک وحدت نظری و عملی در بین ملت‌های منطقه است.

چنین اتهام زشتی که در آستانه ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا‌(ع) و زیارت اربعین به زائران حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام زده شد، قطعاً برای مخدوش کردن حیثیت ملت ایران و عراق و ایجاد اختلاف بین دو ملت است و از این بالاتر تحت تأثیر قرار دادن حضور ملت ایران در عراق در اربعین است، تا دستگاه حضرت سید‌الشهداء (ع) را که محور وحدت و اتحاد بین ملت‌های منطقه است تضعیف کنند.

حجم گسترده تبادل زائر، آثار فرهنگی گسترده و گوناگونی را بر جوامعی مانند عراق گذاشته است که این خود موجب نزدیکی بین دو ملت می‌گردد. یکی از اهداف چنین شایعه‌سازی‌هایی، ایجاد تحریک افکارعمومی و اجتماعی برای مقابله با این حجم گسترده تبادل فرهنگی-زیارتی بین دو ملت ایران و عراق و در نتیجه خنثی‌سازی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین است.

سیاست دشمنان سوگند خورده علیه جمهوری اسلامی ایران، انفکاک و اختلاف میان شیعیان است که طراحی شایعاتی از این نوع در دو ماه گذشته، خود کوششی در این راستا به‌شمار می‌آید.

در هفته‌های اخیر، «بمب»های خبری با استفاده از فضای بدون متولی و رهای مجازی، در فضای روانی جامعه ایران رها می‌گردد که هدف اصلی آن القاء «از دست رفتن مملکت به واسطه بی‌کفایتی حکومت از سویی ورویارویی ودر برابر هم قرار دادن دو ملت به‌هم‌پیوسته ایران وعراق از سوی دیگر» است. این رخ‌دادها را نمی‌توان ساده انگاشت! که وقتی تلاش‌های آمریکا برای اجماع‌سازی علیه ایران دیگر قوت و قدرت سابق را ندارد، ناگهان پیاده‌نظام رسانه‌ای-تبلیغاتی داخلی و خارجی آن شروع به سم‌پاشی علیه متحدان بالقوه و بالفعل ایران برای گذار از شرایط تحریم می‌کنند: به ناگهان بر مبنای «برخی شنیده‌ها» و «پاره‌ای از گزارش‌ها» خبر می‌رسد که کشتی‌های صیادی «چینی» در حال «غارت» منابع شیلات جنوب ایران هستند! (امری که با توضیحات مسئولان شیلات روشن شد که این کشتی‌ها در اجاره ایران هستند و برای صیادی از آب‌های عمیق و صید ماهی‌های غیرماکول استفاده می‌شوند).

از سوی دیگر، بر سر اظهارنظر هیجانی و بی‌پایه‌ٔ یک نماینده مجلس کم‌اطلاع و جنجال‌ساز! ( که خوش‌بینانه! بر ساده لوحی او فرض می‌کنیم) ، قضیه جعلی «سهم ۵۰ درصدی» ایران (و لابد سهم ۵۰ درصدی ۵ کشور دیگر شریک در این دریاچه که هر کدام خط ساحلی طولانی‌تری هم از ایران دارند!) در فضای مجازی داغ می‌شود و با تبلیغات بسیار القا می‌شود که «سهم ایران در خزر را به روسیه واگذار کردند!» و تا چند روزی هم خط ضدروسیه در رسانه‌های بیگانه و وابستگان داخلی آن دنبال می‌شود.

 از یک سو، با شایعه‌پراکنی و جنگ روانی در بخشی از شهروندان آبادانی و خرمشهری، این شائبه را ایجاد می‌کنند که «آب‌شرب شما با لوله‌ای مخفی به بصره می‌رود»!، و از سوی دیگر، با برجسته کردن بخشی از حرف‌های «حیدرالعبادی»، نخست‌وزیر عراق درباره «همراهی دولت عراق با تحریم‌های ایران»! هجمه‌ها و حملات برای تخریب روابط دیرینه و همه‌جانبه میان ملت ایران و ملت عراق، توسط فرصت‌طلبان و عوامل جنگ روانی دشمنان آغاز می‌شود (بگذریم از این که هم اقشار مختلف سیاسی و دینی و فرهنگی عراق این بخش از سخنان عبادی را محکوم کردند و مردم عراق همبستگی خود را با ایرانی‌ها در همان فضای مجازی به اشتراک گذاشتند، و حتی خود العبادی حرف‌هایش را اصلاح کرد، مضاف بر این که اکنون صحبت از این است که العبادی صرفاً برای بازی دیپلماتیک با آمریکایی‌ها چنین حرفی زده است و ده‌ها تفسیر و استدلال دیگر) که در گزاره‌ای در این راستا عنوان نمودم که سکه سیاسی در جهان سیاست امروز، دارای چندین رو بوده و نباید آن را دو رو فرض نمود! نکته‌ای که باید در آن تأمل کرد.

اما ظاهراً تنور داغ «عراق-ستیزی» به طور خاص و «عرب-ستیزی» به طور عام، آن چنان داغ می‌نماید که تروریست‌های فضای مجازی و رسانه‌ای، حاضر به دست برداشتن از آن نیستند و هم‌چنان قصد دارند خمیرهای زیادی به این تنور بچسبانند و تنور دروغ و بهتان‌های خویش را ادامه دهند.

نزدیکی ایام مقدس محرم و بحث بزرگ‌ترین راهپیمایی دنیا در «اربعین»، این فرصت‌طلبان را تحریک نموده که بیش از پیش به آتش کینه‌ٔ قومی و نژادی و بیگانه‌ستیزی با انواع و اقسام «عملیات فریب» بدمند.

البته، از دشمنان خارجی و عوامل سوگند خورده آنان، انتظاری جز این نیست. نکته قابل تأمل در این راستا، نقشی است که جراید و روزنامه‌های داخلی متاسفانه بدون هرگونه تحقیق و استفاده از خبرهای منتشر شده در فضای مجازی (صورت خوش‌بینانه آن!؟) بر این آتش دشمن دمیده و خودآگاهانه! و یا ندانسته در ایجاد این تشویش بار سنگین خیانت به دو ملًت را به دوش می‌کشند!؟

پیوند این دو ملت ریشه در تاریخ داشته و علاقه امیر المومنین ع به ایرانیان تا بدان‌جا بود که أشعث بن قیس‌ها، در مسجد کوفه اعتراض خود را آشکارا بیان داشتند و حضرت در پاسخ، آن سخن مشهور را فرمودند که در تاریخ به ثبت رسیده است.

ایران از دوران عباسیان، مأمن و پناهگاه مسلمانان از شیعه و سنی گردید و از این رو ملاحظه می‌نمایید که صدها تن از سادات و امام‌زادگان و شیعیان مدینه و مکه که یا از خاندان رسول خدا بوده و یا از پیروان سرسخت و نمایندگان امامان ع بوده‌اند، به ایران و به ویژه به قم و منطقه جبال ایران که همانا مازندران است، پناه آورده و در آغوش و میزبانی ایرانیان خود را افکندند.

دو ملًت ایران و عراق بارها در طول تاریخ، همبستگی و یگانگی خود را به اثبات رسانیده‌اند. چه در مراسم پر شکوه ملیونی اربعین حسینی و فداکاری‌ها و مهمان‌نوازی‌های ملًت عراق از سنی و شیعه ، و چه در جنگ علیه داعش در عراق، حشد الشعبی در کنار صاحب‌نظران ایرانی میدان جنگ، دوش به دوش و در کنار هم، در جبهه‌ها و در نماز جماعت و جز این‌ها، همه گواه بر یگانگی این دو ملت داشته و تاریخ نشان داده است که دشمنان هیچ‌گاه نتوانسته‌اند این دو ملت و کشور را از هم جدا سازند!

نمونه آشکار آن دولت بعث و افروختن جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی و ایرانی‌ستیزی او در عراق و منطقه بود که پس از سقوط و محو حزب بعث، جهانیان خود شاهد همبستگی‌های این دو ملت در رخ‌دادهای گوناگون بودند.

تردیدی وجود ندارد که این دو ملًت در طول تاریخ، در کنار هم و با هم و پیوسته به‌هم بوده و هم‌چنان خواهد ماند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =