نمایش تاریخی تیم‌ملی در روسیه و واکنش منتقدان!

در مقابل تمام تحسین‌های داخلی و خارجی از تیم‌ملی ایران، بعضی‌ها یا سکوت کرده‌اند و بعضی‌ها هم همچنان روی مواضع‌شان علیه کارلوس کی‌روش باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، دقایقی پس از پایان بازی ایران برابر اسپانیا، بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها استراتژی کارلوس کی روش در دیدار با تیم قهرمان دنیا را "ناصحیح" خواند. او که یکی از کارشناسان بنام ایران است و سال ها در لیگ برتر مربیگری کرده است مدت هاست که در نقش یک کارشناس در فوتبال ایران چهره است.ذوالفقار نسب که از سال 2009 تقریبا در هیچ تیمی مربیگری نکرده و آخرین سابقه اش به همراهی با تیم صنعت نفت در لیگ یک بر می گردد، از بزرگترین مخالفان کارلوس کی روش در این سالها شناخته می شود که حتی بازی ایران برابر اسپانیا هم او را سر ذوق نیاورده و با حرفهایش مخالفت خود را با حضور کی روش پس از دیداری که به قول حشمت مهاجرانی "بهترین نمایش تاریخ تیم ملی ایران" بود، دوباره نشان داد.

او نمایش ایران برابر اسپانیا را "اتوبوسی" خواند؛ شیوه ای که معمولا تمام تیمهای دیگر دنیا هم مقابل تیم بزرگ اسپانیا انجام می دهند و از فوتبال ایران هم توقع نمی رفت برابر اسپانیا بازی سراسر هجومی انجام دهد. فوتبالی که همین دو ماه قبل قهرمان لیگش به دشواری و زحمت زیاد از پس تیم هفتم امارات در لیگ قهرمانان آسیا بر آمد و به جمع هشت تیم رسید.البته همه مخالفان کی روش مثل بیژن ذوالفقارنسب نیستند. هستند کسانی که این روزها سکوت را ترجیح داده اند و در مقابل نمایش درخشان پسران کم ادعای تیم ملی حرفی نمی زنند، تنها به این دلیل که کی روش سرمربی تیم ملی است. نمونه اش محمد مایلی کهن.سرمربی سابق تیم ملی و بدون شک یکی از افتخارات فوتبال ایران.کسی که در همه این سالها مخالف صد در صد کی روش بوده و از ریز تا درشت تصمیمات او را مورد نقد قرار داده است. او این روزها ترجیح داده با سکوت، مخالفتش را با کی روش نشان دهد.

از دیگر مخالفان جدی کارلوس کی روش که این روزها سکوت کرده، می توان به برانکو ایوانکوویچ اشاره کرد؛او که معمولا درباره موضوعات مختلف اظهارنظر می کند (نمونه اخیرش اظهارنظر درباره اخراج لوپتگی از تیم ملی اسپانیا) پس از نمایش قابل تحسین تیم جوان ایران در جام جهانی سکوت کرده و جالب اینکه این سکوت خود را هم علنا عنوان کرده است.او در گفتگویی که 18 ساعت پس از بازی ایران برابر اسپانیا با یکی از خبرگزاری انجام داده"تمایلی" برای صحبت درباره این بازی از خود نشان نداده است.

از دیگر "ساکتین" این روزهای فوتبال ایران می توان به کانون مربیان فوتبال ایران اشاره کرد که ید طولایی در نوشتن بیانیه علیه کارلوس کی روش دارد.در  آخرین بیانیه کانون مربیان فوتبال که با غلط های نگارشی فراوانی همراه بود، اعضای این کانون پیش بینی کرده بودند که انتقادهای سرمربی پرتغالی از وضعیت آمادگی بازیکنان داخلی به دلیل شانه خالی کردن کی روش از نتایج ضعیف تیم ملی در روسیه است.کانون مربیان در این بیانیه تند کی روش را به فرافکنی متهم کرده و نوشته بود که مسوولیت "بد و خوب" عملکرد تیم ملی در جام جهانی با سرمربی تیم ملی است اما پس از 180 دقیقه بازی آبرومند و فراتر از فوتبال ایران، کانون مربیان همچنان به سکوت خود ادامه می دهد تا اسامی گردانندگان این کانون هم به عنوان "ساکتین" نمایش قدرتمند تیم ملی در روسیه اضافه شود.

زلاتکو کرانچار را هم می توان یکی دیگر از کسانی دانست که با وجود انتخاب به عنوان سرمربی تیم المپیک، هیچ وقت رابطه خوبی با کارلوس کی روش نداشته و این روزها با سکوتش در مقابل نمایش خوب تیم ملی، این رابطه تیره را بهتر نشان می دهد. او پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی المپیک همه مصاحبه های قبلی اش علیه کی روش در این چهار سال را تکذیب کرد اما این روزها با سکوتش نشان می دهد که دلش با کی روش نیست.یار غار محمد مایلی کهن یکی دیگر از افرادی است که پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی کاملا بر عکس در آمده اما او هم ترجیح می دهد مانند دوست همیشگی اش در مقابل نمایش تیم ملی در روسیه سکوت کند. صحبت از نادر فریاد شیران است؛ کسی که پیش از آغاز جام جهانی از مسوولان فدراسیون فوتبال خواسته بود "همین حالا" کی روش را اخراج کنند.صحبتهای او را در روز 4 خرداد 97 و درست بیست روز پیش از جام جهانی 2018 بخوانید و این حرفها را در مقابل سکوت این روزهایش بگذارید: « بااین تفکر دیکتاتوری کی‌روش تیم ملی بدترین نتیجه تاریخ ایران در جام جهانی را می‌گیرد، اگر بتوانیم مراکش را با این قدرتی که دارد ببریم، بهترین نتیجه را در تاریخ فوتبال ایران گرفته‌ایم که من بعید می‌دانم.»شاید اگر قرار باشد به این فهرست افراد دیگری را اضافه کنیم، جا برای خیلی از افراد باشد؛اما نکته ای که اهمیت دارد این است که این روزها وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه تیم ملی وجود داشت همه جوره پشت تیم ملی ایستاده اند و دارند از آنها حمایت می کنند.

حتی مهدی تاج از تلاش بی وقفه وزارت ورزش و فدراسیون برای تمدید قرارداد با کی روش خبر داده است.اتفاقی که می تواند باز هم حال فوتبال ایران را از اینی که هست بهتر کند.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    0 0
    شما همون کسایی هستید که وقتی برانکو گفت وحید امیری بیشتر از اینیستا میدوه و بازیکنای دیگه اسپانیا بهش خندید و گفتید باهاتون داره شوخی میکنه حالا نمیدونم وحید امیری چرا بهترین بازیکن و بیشترین دوندگی رو داره حالا اون داره به شما میخنده حالا ی نکته دیگه در بیارید تا ی مدت بعد برانکو دوباره بهتون بخنده
  • ناشناس A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    کیروش استاد راهنمای مورینیو بوده این سبک بازی اونه توی اسیا کسی حریفمون نمیشه تو دوران این حضرات ما از کویت عربستان می ترسیدیم برای همین دارن حسودی می کنند البته به نظر من برانکو از کیروش بهتره اعتراض کنه حق داره ولی بقیه در حدی نیستند