مدیر کل حراست سازمان حج گفت: زائران نباید نسبت به موضوعاتی نظیر انگشت نگاری یا تصویربرداری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند چرا که این برنامه به صورت تصادفی و برای حجاج همه کشور‌ها رخ می‌دهد بنابراین سعه صدر و صبوری جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت با تقدیر از پزشکان و خدمات ارزشمند آنان، به آسیب شناسی‌های صورت گرفته از حج گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از حج آسیب شناسی‌های کاملی صورت گرفت که مبنای برنامه ریزی امسال بوده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج آرام همراه با امنیت همانند سال گذشته باشیم.

وی به امنیت در سفر اشاره کرد و گفت: توجه به قوانین کشور میزبان و عدم حساسیت به موضوعات مختلف در برگزاری حجی آرام و مناسب اثرگذار است.

مدیر کل حراست سازمان حج تصریح کرد: زائران نباید نسبت به موضوعاتی نظیر انگشت نگاری یا تصویربرداری در فرودگاه‌های مقصد حساسیت نشان دهند چرا که این برنامه به صورت تصادفی و برای حجاج همه کشور‌ها رخ می‌دهد بنابراین سعه صدر و صبوری جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

نصیری در خصوص لپ تاپ و تبلت نیز گفت: این کالا‌ها ممنوعه نیستند، اما شاید همراه داشتن آن‌ها موجب معطلی زایران شود چراکه بررسی کاملی از سوی ماموران سعودی در خصوص این کالا‌ها انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برخی اعمال نظیر بحث و مجادله نکردن به ویژه در بقیع، توجه به نکات آموزشی، بلند نکردن کفش در حرمین، عدم برداشت خاک از بقیع، نوشتن عریضه در بقیع و. باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان به توافقنامه میان دو کشور برای حج تمتع اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها سال گذشته نیز به توافقات مبنی بر عزت و امنیت زایران توجه کردند و امسال نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده و جای نگرانی وجود ندارد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =