شهردار منطقه 16 تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد اقداماتی که قبلا برای ساماندهی معتادان در محله هرندی انجام شده، باعث شد تا معتادان متجاهر به محلات جنوبی‌تر از جمله اطراف ترمینال جنوب بروند و هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه هادی زبده، شهردار منطقه 16 تهران در نشست با خبرنگاران اعلام کرد معتادان به اطراف ترمینال جنوب هجوم آورده اند. به گفته او ساماندهی محله هرندی (دروازه غار) باعث شده تا آسیب های اجتماعی در منطقه تشدید شود.

به گفته زبده، عامل تشدید کننده آسیب ها در منطقه 16، ساماندهی محله هرندی در منطقه 12 بود که موجب سرریز معتادان متجاهر به منطقه 16 شد.
شهردار این بخش از تهران توضیح داد: معتادان متجاهر، مکانهای امنی را در شمال منطقه 16 (اطراف ترمینال جنوب) یافته و مامن های زیادی برای خود پیدا کرده اند و باعث مشکلاتی برای اهالی شده است. الان این وضعیت موجب نگرانی ما شده است.

هادی زبده شهردار منطقه 16 تهران

او درباره افزایش آسیب های اجتماعی در جنوب تهران گفت: در حال حاضر تعداد معتادان متجاهری که در معابر مشاهده می شوند قابل توجه است و روز به روز هم زیاد می شوند. مسئولان متولی امر باید به کمک شهرداری بیایند تا امکان حل این مشکلات فراهم شود، بر اساس قانون، مسئولیت جمع آوری معتادان متجاهر بر عهده شهرداری نیست. اگر ما معتادی را ببریم و جایی اسکان دهیم، مسئولیت قضایی برای ما دارد چون اذن قضایی نداریم.
زبده در ادامه سخنانش به حضور بخش خصوصی در زمینه ترک اعتیاد و نگهداری از معتادان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از بحثهای مهم ما، انتقال ترمینال جنوب به مکان دیگری است. انتقال ترمینال جنوب بحث گسترده ای دارد که مدنظر شهرداری بود به بیرون از محدوده شهری منتقل شود. در نظر ما این است ترمینال جنوب به جوار راه آهن منتقل شود. پیشنهاد خام فعلی، در حال بررسی کارشناسی است.

راه آهن و فضای بی دفاع شهری
زبده درباره مشکلاتی که حریم خط آهن در جنوب تهران ایجاد کرده و باعث شده این حریم تبدیل به فضای بی دفاع شهری و آسیب خبر شود، گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن 175 هکتار از سطح تهران را اشغال کرده است. همچنین خط آهن تهران-مشهد 35 متر عرض دارد که دو طرف آن دیوار کشیده شده و 30 متر هم حریم دارد. بخشی از این حریم را شهرداری پول داده و برای ایجاد مسیر خیابان و خدمات شهری تملک کرده است. اخیرا راه آهن اعلام کرده است این 30 متر متعلق به ادارات خدمات عمومی مانند آب و برق و گاز است. یعنی شهرداری پولی را بابت تملک این حریم پرداخته است ولی قانون اجازه نمی دهد شهرداری از این حریم استفاده کند. مشکل اینجاست این حریم تبدیل به جایگاهی برای آسیب های اجتماعی شده است. تدبیر مدیریتی حکم می کند این مساله را تعیین تکلیف کنیم.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود 40 هکتار از بوستانهای جنوب تهران به دلیل عبور کابل برق فشار قوی از انتفاع خارج شده است. اقداماتی برای تغییر مسیر کابل ها انجام شده است و حدود 300 میلیارد تومان هزینه جابجایی دکل ها مطرح است. وزارت نیرو می گوید توان تغییر مسیر کابل برق را ندارد ولی ما مستمرا پیگیر این مسئله هستیم.


23145

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =