ایرنا نوشت: عربستان سعودی 100 میلیون دلار به ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا در سوریه کمک مالی کرد.

به گزارش جمعه خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این کمک مالی برای بازسازی مناطقی که در شمال شرق سوریه از اشغال داعش آزاد شده، اختصاص یافته است.

در بیانیه آمده است: عربستان سعودی در ادامه همکاری خود با ائتلاف بین المللی این کمک مالی را برای بازسازی مناطقی مانند رقه و ارایه خدمات بهداشتی،آب،برق و آموزش هزینه می کند.

پیش تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که نمایندگانی از نیروی نظامی عربستان، امارات و اردن درحال حاضر در پایگاه نظامی «خراب عشق» در غرب شهر «عین عیسی» در حومه شمالی رقه در شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی که بدون اجازه این کشور در خاک سوریه حضور دارند، اعتراض کرده است.

عربستان سعودی از آغاز بحران سوریه از گروه های تروریستی و مخالف دولت سوریه در این کشور حمایت می کنند.

نیروهای موسوم به 'ائتلاف بین المللی ضد داعش' به سرکردگی آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک کرد سوریه کنترل مرزهای سوریه و عراق در استان های حسکه و نیز منطقه تنف در حومه شرقی حمص را در اختیار دارند.

این مبلغ که بزرگ ترین کمک مالی به ائتلاف غربی در سوریه محسوب می شود در چارچوب تعهد ریاض در جریان همایش وزرای خارجه ائتلاف که 12 ژوییه در بلژیک برگزار شد ، پرداخت می شود.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا درحالی که پیش تر اعلام کرده بود قصد دارد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند، به عربستان پیشنهاد کرد چنانچه این کشور مایل به ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه باشد باید بهای آن که 4 میلیارد دلار است را بپردازد و ظاهرا ریاض هم این مساله را پذیرفته است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =