۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

ایسنا نوشت: رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز با تائید کلیپی که وجود موش در این بیمارستان را نشان می‌داد، تأسیسات فاضلاب شهری اطراف این مرکز درمانی را علت ورود این جانور موذی و خطرناک به یکی از بخش‌های بیمارستان اعلام کرد.

«علی اکبری» رئیس بیمارستان شهید فقیهی با اشاره دست به دست شدن کلیپی مبنی بر وجود موش در یکی از بخش‌های تازه این بیمارستان گفت: فاضلاب و بخشی از تأسیسات شیراز در اطراف این بیمارستان سبب این موضوع شد.

وی با بیان این‌که این بیمارستان با قدمتی 75 ساله، روزانه پذیرای بیش از 5000 مراجعه‌کننده از مناطق جنوبی کشور و فارس است، گفت: دست به دست شدن کلیپی مبنی بر وجود موش در یکی از بخش‌های تازه بهسازی شده این بیمارستان وجهه‌ی خدمات شبانه‌روزی این بیمارستان را خدشه‌دار کرد.

رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز گفت: به نظر می‌رسد وجود فاضلاب و بخشی از تأسیسات شیراز در اطراف این بیمارستان سبب شده در باغچه و جوی مقابل این بیمارستان به‌صورت علنی شاهد وجود جانوران موذی باشیم.

اکبری افزود: موقعیت جغرافیایی و شهری این بیمارستان و مجاورت با کوچه‌ها و کانال‌های متعدد فاضلاب از سویی و باز بودن درب‌های ورودی بیمارستان از بلوار زند و خیابان نشاط سبب شد تا با وجود تلاش بی‌وقفه مسئولان در کنترل کانال‌های متعدد فاضلاب موجود در بولوار زند، چنین اتفاقی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی مردم این شهر سبب ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی متعددی نظیر درمان و جراحی سرطان‌های زنان و سرطان روده، جراحی قلب کودکان و بزرگسالان، آنژیوگرافی و پوست شده که همواره رو به گسترش است .

رئیس بیمارستان شهید فقیهی شیراز به شهروندان این اطمینان را داد که پیگیری‌ها و اقدامات جدی برای شناسایی علت وجود جانوران موذی و راهکارهای رفع آن صورت می‌گیرد همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجدانه پیگیر تغییر محل بیمارستان و احداث مجدد در جای دیگر شهر شیراز در سال‌های آتی است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن یک موش توسط مراجعان به بیمارستان شهید فقیهی شیراز به‌دام می‌افتد.

موش از جانواران موذی و عامل انتقال بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود و وجود آن یکی از شاخص‌های مناسب نبود بهداشت است.

انتشار کلیپ وجود موش در بیمارستان شهید فقیهی شیراز در حالی حادث شد که طی هفته‌های اخیر شاهد برخورد جدی واحدهای بهداشت محیط وابسته به علوم پزشکی شیراز با فروشگاه‌های تهیه و عرضه‌ی محصولات غذایی، رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و بستنی‌بندی‌ها و تعطیلی و پلمب بسیاری از این واحدها به‌علت رعایت نکردن بهداشت بوده‌ایم.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =