ایسنا نوشت: ساکنان جزایر "فارو" در حال آماده شدن برای چندین ماه زمستانی سرد، ده‌ها نهنگ را شکار کرده‌اند و تصاویر منتشر شده از کشتار نهنگ‌ها در این منطقه، دریایی را غرق در خون نشان می‌دهد.

"آلیستر وارد" دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه کمبریج تصاویر شکار نهنگ‌ها در خلیج "سانداواگو" را گرفته است.

جزایر فارو در شمال اروپا بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و از ۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده است.

گوشت نهنگ خلبان و پیه نهنگ منبع غذایی نزدیک به ۵۹ هزار ساکن جزایر فارو است که با آن زمستان را می‌گذرانند.

اهالی محل سالانه دست به کشتار نهنگ‌ها می‌زنند و این سنتی است که برای سده‌ها ادامه داشته است اما تصاویر این سنت قدیمی برای افرادی که با چنین راه و روشی آشنا نیستند، نامتعارف است و باعث شگفتی و حیرت می‌شود.

تصاویر عجیب از جاری شدن دریای خون در پی کشتار نهنگ‌های شمال اروپا

"وارد" از تعداد نهنگ‌هایی که در خلیج بودند، ابراز شگفتی کرده است. او گفته است شکارچیان این نهنگ‌ها را با پاروهای خود به خلیج هدایت می‌کردند.

او همچنین گفته که وقتی این نهنگ‌ها به حد کافی نزدیک شدند، جمعیت کشتار را شروع کردند.

وارد در توصیف لحظات شکار می‌گوید: حتی کودکان هم وارد شدند و طناب‌ها را می‌کشیدند و روی لاشه نهنگ‌ها بالا و پایین می‌پریدند. ما مات و مبهوت بودیم و آشفته و نمی‌توانستیم خودمان را جمع و جور کنیم.

ساکنان این منطقه، شکارِ نهنگ را یک فعالیت جمعی می‌دانند که همه می‌توانند در آن شرکت کنند. آنها می‌گویند این کار تحت مقررات و قوانین ملی صورت می‌گیرد و به گونه‌ای انجام می‌شود که نهنگ‌ها کمترین درد و رنج را متحمل شوند.

تصاویر عجیب از جاری شدن دریای خون در پی کشتار نهنگ‌های شمال اروپا

ساکنان جزایر فارو می‌گویند شکار نهنگ، منافات و ستیزی با اکوسیستم ندارد و آنها هر سال از میان ۱۰۰ هزار نهنگی که در اطراف جزیره است، ۸۰۰ نهنگ خلبان را شکار می‌کنند.

اما شیوه و روش کشتار این نهنگ‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی شده است.

تصاویر عجیب از جاری شدن دریای خون در پی کشتار نهنگ‌های شمال اروپا

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ وارد می‌گوید: صدای جیغ نهنگ‌ها در زمان کشتار شنیده می‌شد. آنها قلاب‌هایی به طناب وصل کرده بودند و نهنگ‌ها را می‌کشیدند و سپس با چاقو به آنها حمله می‌کردند و ضربه را وارد می‌کردند. این نهنگ‌ها در واقع به روش چندان انسانی کشته نشدند!

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =